دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی خبر داد؛

توزیع هزار بسته معیشتی بین خانواده زندانیان اراک در آستانه دهه فجر

«سیدعباس حسینی» گفت: امروز در آستانه دهه مبارک فجر یک هزار بسته معیشتی برای خانواده زندانیان در نظر گرفته‌شده که با مشارکت سپاه روح‌الله و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۳۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ - 27January 2021

توزیع هزار بسته معیشتی بین خانواده زندانیان اراک در آستانه دهه فجر

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، «سید عباس حسینی» دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی امروز در آیین توزیع یک هزار بسته کمک مؤمنانه به خانواده زندانیان در زندان مرکزی اراک گفت: نهضت کمک مؤمنانه که بافرمان رهبری از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور آغاز به کارکرده یکی از آموزه‌های دینی در اسلام و به‌عنوان بخشی از فرهنگ انقلابی ملت ایران محسوب می‌شود که در طول چهل سال گذشته نمونه‌های آن بسیار قابل‌مشاهده است.

حسینی عنوان کرد: با توجه به تشکیل قرارگاه جهادی شهید لاجوردی و ضرورت پرداختن به افراد آسیب‌پذیر جامعه که یکی از آنها زندانیان و خانواده‌هایشان است رزمایش شهید حاج قاسم سلیمانی در دستور کار این قرارگاه قرار گرفت که در طی یک ماه گذشته در ابعاد و عرصه‌های مختلف به این قشر از جامعه در استان خدمات قابل‌توجهی ارائه شد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی نهضت کمک مؤمنانه، ویزیت رایگان، راه‌اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی، تشکیل کارگروه تخصصی اشتغال زودبازده، برگزاری لیگ مسابقات ورزشی شهید سلیمانی، تشکیل هیئت مذهبی در زندان، مشاوره حقوقی رایگان و آزادسازی زندانیان غیر عمد از مهم‌ترین اقدامات رزمایش شهید سلیمانی در اداره زندان‌های استان مرکزی بود که همچنان ادامه خواهد داشت.

دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی گفت: امروز در آستانه دهه مبارک فجر یک هزار بسته معیشتی برای خانواده زندانیان در نظر گرفته‌شده که با مشارکت سپاه روح‌الله و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از نیازهای مهمی که با توجه به شناسایی‌های صورت گرفته مشاهده شد بحث سلامت دهان و دندان زندانیان بود که با ساماندهی ۴ گروه تخصصی از جهادگران بسیجی کار دندانپزشکی برای زندانیان در طی یک ماه اخیر در حال انجام است.

حسینی اضافه کرد: به‌منظور کمک به معیشت و اقتصاد خانواده زندانیان یک کارگروه اشتغال زودبازده در نظر گرفته شد که در مرحله اول اشتغال برای ۵۰۰ نفر هدف‌گذاری شد و سعی داریم این اشتغال فراگیرتر شود.

دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی یادآور شد: همچنین با توجه به‌ضرورت ایجاد نشاط و شادابی در بین زندانیان مسابقات ورزشی با نام مبارک شهید حاج قاسم سلیمانی در نظر گرفته شد که برای نفرات و گروه های برتر جوایزی نیز اهدا شد.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به تقویت روحیه مذهبی و معنویت در بین زندانیان بستر تشکیل یک هیئت عزاداری دیده شد که در مناسبت های مختلف یک سخنران و یک مداح برجسته حضور پیدا می کنند و امروز به مناسبت وفات حضرت ام البنین (س) هیئت عزاداری با استقبال خوب زندانیان برگزار شد.

حسینی ادامه داد: همچنین روزهای گذشته شاهد برگزاری برنامه بسیار خوبی با حضور شهید تازه تفحص شده جعفر نوروزی در زندان اراک بودیم که استقبال بی نظیری از این برنامه انجام شد.

دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی بیان داشت: تمام اقداماتی که در ذیل رزمایش جهادی و سلامت شهید سلیمانی در زندان اراک در حال انجام است با مشارکت گروه های جهادی بسیج، سپاه ناحیه اراک، قرارگاه امام رضا (ع)، قرارگاه مهاجر و خیرین در حال انجام است و تلاش می کنیم این اقدامات مستمر باشند تا بتوانیم اثرگذاری مناسبی داشته باشیم.

وی یادآور شد: به مناسبت ایام الله دهه فجر جشن انقلاب، مراسم جشن حضرت فاطمه زهرا (س) برای بانوان ، مشاوره های رایگان رفتار شناسی، حقوقی و روان شناسی در نظر گرفته شده که با همکاری بسیج حقوقدانان، هنرمندان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و سپاه ناحیه اراک انجام می شود.

حسینی افزود: برخی از اقداماتی که امروز در رزمایش جهادی و سلامت شهید سلیمانی در سطح زندان مرکزی اراک در حال انجام است برای اولین بار در سطح کشور انجام می شود و سعی داریم این اقدامات را به سایر استان ها معرفی کنیم.

دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی متذکر شد: با توجه به نیازی که امروز در زندان ها مشاهده می شود از تمام خیرین و مردم دعوت می کنیم که به اندازه توان خود در رزمایش بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی مشارکت داشته باشند چرا که هرگونه اقدام اثرگذار در این مرکز قطعاً آثار و برکات زیادی برای جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار