مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

مکتب شهید سلیمانی بهترین الگو برای مدیران نظام است

جعفر مروارید گفت: باید تلاش کنیم ابعاد زندگی و مکتب شهید سلیمانی را به عنوان یک برنامه و الگو به مدیران و جوانان معرفی کنیم و آن را گسترش دهیم.
کد خبر: ۴۳۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ - 27January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در مراسمی با جعفر مروارید حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از پوستر فراخوان جشنواره «جایزه فیروزه» و مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی» رونمایی شد.

جعفر مروارید در این مراسم ضمن قدردانی از نهادهای مشارکت کننده در این دو رویداد اظهار داشت: با توجه به ادامه تقویت زیست کرونایی در کشور، این دو برنامه در فضای مجازی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید قطار فرهنگ و هنر در شرایط کرونا متوقف شود گفت: فضای مجازی بستری مناسب برای تحقق این مطلوب است.
مکتب شهید سلیمانی بهترین الگو برای مدیران نظام است

مروارید با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران به عنوان اولین تجربه نمایشگاه به صورت مجازی است گفت: تکثر در فروش و استقبال خوب مردم نشان می‌دهد که ما می‌توانیم همین مدل را در سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری نهادینه کنیم.

وی در ادامه، مکتب شهید سلیمانی را حاصل معارف اهل بیت (ع) و نگاهی که برای ادامه نسل انقلاب اسلامی به آن نیازمند هستیم، دانست و افزود: شهید سلیمانی یک فرد نبود، بلکه یک مکتب بود.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید تلاش کنیم ابعاد زندگی و مکتب شهید سلیمانی را به عنوان یک برنامه و الگو برای مدیران و جوانان معرفی کنیم و آن را گسترش دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر آنکه یکی از دغدغه‌های همیشگی رهبر معظم انقلاب و ملت ما برآن بوده که به کالای ایرانی، فکر ایرانی سرمایه ایرانی بهاء داده شود گفت: با توجه به اینکه از پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ سال می‌گذرد، باید بتوانیم آن جوانی را که در این نظام پرورش پیدا کرده، فکرش مغتنم شمرده شود و همچنین فرآورده‌ای که بر اساس آن فکر و ایده، به کالای فرهنگی و هنری تبدیل شده، مورد حمایت قرار دهیم.

مکتب شهید سلیمانی بهترین الگو برای مدیران نظام است

مروارید ادامه داد: باید تلاش کرد در بازار ایرانی، کالایی را که بهره‌مند از ظرافت ایرانی است، و از ماندگاری و همان توانایی و قدرتی که در تاریخ ایران اسلامی، شاهد بودیم، بهره‌مند است، را ارائه دهیم که این نیازمند سرمایه‌گذاری اقتصادی و نیز فرهنگ‌سازی در جامعه است.

جشنواره «جایزه فیروزه» گامی در جهت تحقق شعار سال

در ادامه این جلسه افشین تحفه‌گر معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز داشت: به منظور حمایت از تولید ملی، کارآفرینی، رونق تولید و توسعه محصولات فرهنگی و بسیج عمومی در جهت حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال جشنواره «جایزه فیروزه» (جشنواره کالا و محصولات فرهنگی) با همکاری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد برگزار می‌شود.

وی در خصوص بخش‌های جشنواره گفت: تولیدات و کالاهای حوزه‌ی نوشت‌افزار و لوازم التحریر و همچنین تولیدات و کالاهای حوزه هدایای فرهنگی شامل طراحی و بسته‌بندی کالاهای فرهنگی و صنایع دستی است.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۰ بهمن اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق سامانه تخصصی جشنواره فیروزه به نشانی www.jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir ارسال کنند.

تحفه‌گر در خصوص مسابقه بزرگ کتابخوانی مکتب سلیمانی بیان داشت: مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی» به همت موسسه فرهنگی هنری «شهید روحی» و با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مکتب شهید سلیمانی بهترین الگو برای مدیران نظام است

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: این مسابقه در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان برگزار می‌شود که منبع شرکت در مسابقه بزرگسال کتاب «رفیق خوشبخت ما» و بخش کودک و نوجوان کتاب «قهرمان من» است.

وی در پایان گفت: آخرین مهلت شرکت مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی» یکم اسفند است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.m-ketab.ir در خصوص نحوه ارسال آثار و ثبت نام اطلاعات کسب کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار