مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان خبر داد؛

هشتمین  جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در شهرستان «رشت» برگزار می‌شود

سرهنگ «حسین مصطفی پور» هدف از برگزاری جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» را پاسداشت مادران و همسران شهدا و جانباز دانست و گفت: هشتمین  جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت روز یکشنبه در شهرستان رشت برگزار می‌شود.  
کد خبر: ۴۳۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ - 28January 2021

هشتمین  جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در شهرستان «رشت» برگزار می شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسین مصطفی پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز (پنجشنبه) در نشست هماهنگی هشتمین جشنواره ملی «اسوه‌های صبر و مقاومت»، فداکاری و جانفشانی شهدا و خانواده‌های معظم آنان را مایه سربلندی و اعتلای این مرز و بوم دانست و اظهار داشت: هشتمین جشنواره ملی «اسوه‌های صبر و مقاومت» علاوه بر سطح ملی در سطح بین‌المللی و نیز کشورهای جبهه مقاومت برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان هدف از برگزاری جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» را پاسداشت مادران و همسران شهدا و جانباز دانست و افزود: نقش بانوان در مجاهدت، مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان استکباری با هدف حراست و پاسداری از دین خدا و انقلاب اسلامی برجسته است.

وی با بیان اینکه نقش‌آفرینی بانوان در هشت سال دفاع مقدس کمتر از مردان نیست، تصریح کرد: متاسفانه خاطرات و تاریخ شفاهی بانوان در دوران دفاع مقدس به حاشیه رفته است.

مصطفی‌پور با اشاره به حضور مستقیم بانوان در میدان جنگ به عنوان رزمنده و ستادهای پشتیبانی از جبهه و به عنوان امدادگر و پرستار، متذکر شد: در دوران دفاع مقدس زنان شهیده بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب کردیم اما علی‌رغم حضور درخشان زنان رزمنده، مادران و همسران شهدا و رزمندگان به نقش ویژه‌ی آنها پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه نقش شهیدپروری و رزمنده پروری مادران شهدا مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان کرد: اگر پرورش و تربیت و انگیزه مادران شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس نبود، این احساس وظیفه در مردان شکل نمی‌گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اوج ایثارگری مادران شهدا در بدرقه جوانان خود به جبهه‌ها، تاکید کرد: مادران شهدا حس مادرانه خود را کنار گذاشتند و جوانان رشیدشان را به جنگ فرستادند تا از اسلام و میهن اسلامی دفاع کنند.

وی یکی از محورهای هشتمین جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» را پرداختن تخصصی به ایثارگری مادران و همسران شهدا و جانبازان دانست و اظهار داشت: به دنبال تجلیل از این اسوه‌ها و الگوسازی برای نسل‌های آینده هستیم.

مصطفی‌پور شهدای مدافع حرم را نشان دهنده تداوم فرهنگ و معارف دفاع مقدس دانست و افزود: امروز مادران شهدای مدافع حرم با همان روحیه دوران دفاع مقدس، فرزندانشان را برای دفاع از حریم اهل بیت (علیهم السلام) به میدان می‌فرستند.

وی با اشاره به شرایط حاکم بر کشور و اعمال محدودیت‌های کرونایی در برگزاری برنامه‌ها، متذکر شد: جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» با مشارکت دستگاه‌ها و یگان‌های نظامی و مجموعه‌های فرهنگی به صورت محدود در مرکز استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از چهل نفر از مادران و همسران شهدا  و جانباز تجلیل خواهیم کرد، تاکید کرد: معارف دفاع مقدس نسخه شفابخش فرهنگ کشور در مقابل هجمه‌های دشمنان است؛ لذا دستگاه‌های فرهنگی ترویج این فرهنگ و معارف را نقشه راه قرار دهند.

وی ضمن قدردانی از صداوسیمای مرکز استان جهت برگزاری یادواره‌های تلویزیونی شهدا، خاطرنشان کرد: کار برای شهدا دارای اجر است؛ زیرا همه ما مدیون ایثارگری و از خود گذشتگی شهدا و صبر و مقاومت خانواده‌های آنان هستیم.

مصطفی‌پور در پایان متذکر شد: هشتمین  جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت روز یکشنبه ۱۹بهمن ساعت ۱۰ صبح در شهرستان رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار