فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

دانشنامه دفاع مقدس سند افتخار استان مرکزی است

سردار کریمی گفت: دانشنامه دفاع مقدس سند افتخار استان مرکزی است و لذا می طلبد همه مجموعه استان و خصوصا افرادی که دغدغه نسبت به انتقال فرهنگ دفاع مقدس به آیندگان دارند در این مسئله نقش آفرینی کنند.
کد خبر: ۴۳۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ - 28January 2021

دانشنامه دفاع مقدس سند افتخار استان مرکزی است

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امروز در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان با مدیران و نمایندگان دستگاه های اداری و دولتی اظهار داشت: امروز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را علیرغم همه دشمنی دشمنان با اقتدار و سربلندی روز افزون سپری می کنیم و خداوند متعال را بیش از هر زمانی شاکر هستیم که به برکت امام (ره) و شهدا در این فرصت مغتنم و بسیار ارزشمند قرار گرفته ایم و لذا باید به خوبی استفاده کنیم.

کریمی اظهار کرد: امروز یک رسالت مهم بر دوش همه قرار گرفته و آن هم پرداختن به تاریخ دفاع مقدس و نقش استان مرکزی در دفاع مقدس است که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم می باشد و لذا یک حکم حکومتی و یک وظیفه شرعی برای ما محسوب می شود و هم از نظر قانونی و هم از نظر شرعی باید بر روی آن وقت بگذاریم.

وی ادامه داد: به جهت اهمیت کار نیاز است یک هم افزایی و انسجام برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس در استان داشته باشیم و اقدامی ماندگار برای استان به ثبت برسانیم. 

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: یک تجربه ارزشمند تحت عنوان کنگره شهدای استان در اختیار ماست که می توانیم در این راستا از آن بهره مندی کنیم که نیاز است ساختار و سازمان کنگره در ادارات برای تهیه دانشنامه فعال سازی شود و کار زمین مانده دانشنامه را به خوبی به سرانجام برسانیم.

وی یادآور شد: دانشنامه دفاع مقدس معرف کتبی، علمی، مستند و جامع نقش استان مرکزی در دفاع مقدس و تاریخ استان در این مقطع است و لذا اهمیت بسیار فراوانی دارد.

کریمی افزود: در طول ۵ سال گذشته اقدامات و کارهای بسیار خوبی در ذیل کنگره در راستای جمع آوری سوژه ها و مدخل ها انجام شده و امروز حاصل زحمات هزاران نفر و دلسوزان دفاع مقدس استان در اختیار ماست و اینها باید در دانشنامه دفاع مقدس عملیاتی شود.

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: انتظار داریم کلیه ادارات، سازمان ها و دستگاه ها با انگیزه و روحیه انقلابی در این مسئله ورود پیدا کنند و نباید تنها نگاهمان به این مسئله اداری باشد چراکه یک وظیفه شرعی است و اگر از این منظر به آن نگاه شود قطعا کار نهایی آثار و نتایج بسیار اثربخشی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: امروز در دانشنامه دفاع مقدس تمام سعی خود را باید بر این بگذاریم که هیچ مسئله ای در دفاع مقدس مورد غفلت واقع نشود که اینجا اهمیت حضور دستگاه ها را می رساند و این همت خود دستگاه را می رساند که باید  نقش خود را به خوبی ایفا کند.

کریمی اظهار کرد: تعامل دوطرفه کلیه ادارات با دبیرخانه دانشنامه یک ضرورت است که باید به خوبی اتفاق بیفتد و در همین جا اعلام می کنیم آماده شنیدن و عملیاتی کردن کلیه پیشنهادات و نظرات کارساز در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان هستیم.

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: دغدغه استاندار بر تهیه دانشنامه دفاع مقدس قابل تقدیر است که ایشان در جلسات مختلف تاکید کرده اند کلیه دستگاه و ظرفیت ها در این راستا به کارگیری شوند و این نیازمند همت جهادی دستگاه ها است.

وی ادامه داد: نمایندگان تام الاختیار ادارات دستگاه ها که به دبیرخانه دانشنامه دفاع مقدس معرفی شدند باید نسبت به تهیه دانشنامه دغدغه و حساسیت لازم را داشته باشند و باید خود را پاسخگوی کلیه مسائل مربوط به دفاع مقدس آن دستگاه بدانند.

کریمی بیان کرد: اهتمام به ثبت و ضبط دقیق تاریخ دفاع مقدس استان یک اصل و ضرورت مهم است و همه باید تلاش کنند تاریخ به درستی منتقل شود چراکه امروز ما امانت دار هستیم و باید به خوبی این امانت را هم پاسداری کنیم و هم این گنج گران بها را به آیندگان به خوبی منتقل کنیم.

کریمی گفت: اگر همدلی و انگیزه واقعی برای تهیه دانشنامه پای کار بیاید قطعا کار خوبی به سرانجام خواهد رسید و بار دیگر برگ زرینی در کارنامه درخشان استان مرکزی به ثبت خواهد رساند.

وی خاطرنشان کرد: دانشنامه دفاع مقدس سند افتخار استان مرکزی است و لذا می طلبد همه مجموعه استان و خصوصا افرادی که دغدغه نسبت به انتقال فرهنگ دفاع مقدس به آیندگان دارند در این مسئله نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار