فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع):

اسلام آمریکایی خطرناک‌تر از داعش است/ شرط تحقق بیانیه گام دوم انقلاب غلبه بر استکبار است

سردار حسنی آهنگر گفت: یکی از راه‌های اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نفی استکبار و غلبه بر آن با شناسایی و درک نقشۀ راهبردی عملیاتی جنگ ترکیبی و هوشمند قرارگاه نظام سلطه و جهاد برای افول تمدن غرب با زوال شبکۀ فاسد صهیونیستی است.
کد خبر: ۴۴۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ - 03February 2021

خطر بزرگ داعش نیست بلکه اسلام آمریکایی است/ غلبه بر جنگ ترکیبی نظام سلطه شرط تحقق بیانیه گام دوم استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا حسنی آهنگر» فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) صبح امروز در دومین همایش «گام دوم انقلاب؛ مکتب شهید سلیمانی الگوی تربیت مدیران تمدن‌ساز» اظهار داشت: دانشگاه جامع امام حسین (ع) با شعار تزکیه، جهاد علمی و دانشگاه تمدن‏‌ساز، با مساعدت سایر دانشگاه‌‏ها و مراکز علمی و پژوهشی ملی و بین‏المللی، این همایش را در راستای گفتمان‏‌سازی و مطالبه‏‌گری نخبگانی و عمومی طراحی کرده‏ که پس از برگزاری نشست‌های فراوان علمی به‌صورت حضوری و مجازی در دانشگاه‌‏ها و مراکز مختلف، در حال برگزاری است.

وی با اعلام خبر تشکیل دبیرخانه دائمی بیانیه گام دوم در دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: تشکیل این دبیرخانه یک نگاه و ضرورت راهبردی بوده که نیازمند همت و همکاری همه‌جانبۀ جامعۀ نخبگانی و متصدیان امر است تا با ارادۀ جمعی، عزم راسخ و برنامه‏‌ریزی دقیق، علاوه بر گفتمان‏سازی و تبدیل آن به گفتمان غالب عرصۀ انقلاب اسلامی به احصای مدل‏‌ها و تولید الگو‌های بومی پرداخته شود و در نهایت نیز برنامۀ نقشه راه اقدامی آن در قالب هشت برنامۀ پنج‌ساله و برش برنامۀ هفتم به‌عنوان اولین برنامۀ پنج‌ساله طراحی و تدوین شود.

سردار حسنی آهنگر با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن بیانیۀ راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی و تحقق آرمان بلند آن، گفت: یکی از راه‌های اجرایی شدن بیانیه گام دوم، نفی استکبار و غلبه بر آن با شناسایی و درک نقشۀ راهبردی عملیاتی جنگ ترکیبی و هوشمند قرارگاه نظام سلطه و جهاد برای افول تمدن غرب با زوال شبکۀ فاسد صهیونیستی است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) آینده پژوهی را از دیگر راه‌های تحقق بیانیه گام دوم عنوان کرد و افزود: آینده‌پژوهی با هدف ساخت آیندۀ مطلوب و حکیمانۀ جهان آینده مبتنی بر دستیابی به دانش و به‌کارگیری علوم و فنون تحول‌آفرین و مرجع‌‏ساز، ازجمله هوش شناختی به‌عنوان یک پدیدۀ پارادایم‌‏ساز، که همانند انقلاب صنعتی، جهان واقعی را به‌سوی جهان مجازی با حکمروایی هوشمند راهبری خواهد کرد.

رئیس دومین همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی تصریح کرد: تدوین الگوی تبیین، نظریه‌پردازی، گفتمان‏‌سازی و اجرای آن به‌منظور تحقق گفتمان غالب در عرصۀ انقلاب اسلامی و مطالبه‏‌گری آن در کشور همراه با طراحی و تدوین نقشۀ راه عملیاتی و اقدام آن تقسیم کار ملّی و استفاده از توانمندی‌‏ها و ظرفیت‏‌های موجود از دیگر عوامل تحقق بیانیه گام دوم است.

سردار حسنی آهنگر با بیان اینکه در مسیر اجرای نقشۀ راه عملیاتی بیانیه گام دوم، تحوّل در ساختار‌ها و تربیت کارگزاران، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: نتیجۀ این تحوّل و تعالی، ارائۀ الگو‌های اقتدارآفرین و جهان‌شمول در تراز انقلاب اسلامی و مدیران جهادی بوده و پیامد اجرای آن، شکل‌دهی نظام انقلابی تمدن‏‌ساز است؛ چرا که قرار نیست الگو‌ها و نظام‏‌های تمدنی دیگران را تقلید و تاریخ را تکرار کرد، بلکه باید با حرکت جهادی، تاریخ جدید را رقم زد و جهان جدید مبتنی بر اسلام ناب محمّدی برای رشد و تعالی انسان جهت رسیدن به قرب الهی ساخت.

وی تأکید کرد: ریل انقلاب اسلامی که به فضل الهی منتهی به آرمانش، تمدّن نوین اسلامی خواهد شد، هنوز کامل نشده و نیازمند ارائۀ نظریه‏‌ها، مکتب‏‌ها، نظام‌‏ها و الگو‌های عملیاتی در عرصه‌های یکپارچۀ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، دفاعی و امنیتی با نگاهی حکمت‌بنیان است.

سردار حسنی آهنگر با اشاره به مجاهدت‌های سردار سلیمانی در دفاع مقدس و جبهه بین الملل مقاومت اسلامی خاطرنشان ساخت: سردار حاج قاسم سلیمانی، چهرۀ بین‏‌المللی و مرد میدان مقاومت، تربیت‌یافتۀ مکتب ولایت، با تکثیر این الگو و به‌کارگیری آن در محور مقاومت، توانست با کاهش فضای ژئوپلیتیک و اثربخشی و نفوذ تمدنی نظام سلطه در جغرافیای منطقه، به گفتمان و دامنۀ انقلاب اسلامی عمق بخشیده و اقتدار منطقه‏ای و بین‌‏المللی را به ارمغان آورد.

وی افزود: موضوع مکتب شهید سلیمانی، بسیار مهم و الگوی دقیق عملی برای تربیت مدیران جهادی تمدن‌ساز فراروی صاحب‌نظران و متولیان امر است. نتیجۀ این نگاه، فهم این مطلب است که چگونه صاحب این مکتب، سبب بسط عملی مکتب اسلام در منطقه شده است.

وی با بیان اینکه در دو سطح می‌توان از مکتب شهید سلیمانی سخن گفت افزود: سطح اول مکتب اسلام و سطح دوم مکتب کارگزاران اسلام است. مکتب اسلام، شاگردانی نظیر حمزۀ سیدالشهدا، سلمان فارسی، مالک اشتر و حضرت عباس علیه‌السلام دارد که مکتب کارگزاران اسلام را شکل می‌دهند. شهید سلیمانی و شهدای بزرگوار ما از جمله مدیران و کارگزاران تربیت‌یافتۀ این مکتب‌اند. عملاً شهید سلیمانی، شاگرد و تربیت یافته حضرت امام (ره) نیز به‌عنوان نایب آقا امام زمان (عج) است.

وی با اشاره به جنایات داعش گفت: جنایات، ظلم‌ها و خطراتی که داعش و باقی گروه‌های تکفیری کردند، اگرچه سخت و تلخ است، اما این‌ها خیلی خطرات بزرگی نبود، خطر بزرگ که رهبر انقلاب اسلامی آن را فهمیدند و به عمق واقعه پی برده‌اند، تصویرِ نادرستِ از اسلامِ وارونۀ مبتنی بر همان اسلام امریکایی و انگلیسی بود که توسّط داعش و حامیان آن‌ها به دنیا ارائه و در ذهن مردم جهان نقش می‌بست.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با تأکید بر اهمیت اطاعت و تبعیت از رهبر انقلاب افزود: علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان می‌فرماید، آقای حسن‌زادۀ آملی را کسی نشناخت جز آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، راهی که حسن‌زاده در پیش دارد، خاک آن توتیای چشم طباطبایی، آیت‌الله حسن‌زادۀ آملی در تاریخ ۱۳۸۸.۷.۲۲ در زمان فتنه به همه سفارش می‌کنند و می‌فرماید، گوش‌هایتان تنها به کلام رهبری باشد که گوش ایشان به کلام آقا امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف است.

وی همچنین با اشاره به مؤلفه‌های پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه گفت: در میدان عملیات نظامی نیز «سیدحسن نصرالل»ه می‌گوید، ما در جنگ ۳۳ روزه، یک برگ برنده داشتیم؛ هرچه آقا گفت، گوش کردیم.

حسنی آهنگر افزود: اصول و مبانی‌ای که به‌عنوان مکتب شهید سلیمانی باید پیرامون آن پژوهش و تحقیق شود و به مدل و الگو تبدیل شود، درک و فهم انقلابی شهید سلیمانی و گوش دادن به حرف ولی زمان و اطاعت محض از ایشان است، هرچند که همه مخالف باشند.

وی با بیان اینکه افراد زیادی عملکرد شهید سلیمانی در زمان حیاتشان را نقد و تحلیل کردند، ایشان هم مطمئناً می‌شنید و برخی هم مستقیماً به خود شهید می‌گفتند گفت: نکته‌ای که باعث شد که شهید سلیمانی به رغم همه آن حرف‌ها پرقدرت‌تر، باصلابت‌تر، پایدارتر و با شجاعت کامل مسیرش را ادامه بدهد، درک و فهم انقلابی از تدابیر آقا بود، او باور داشت که حرف آخر، حرف آقا است و ایشان هرچه فرمودند، باید مانند سرباز عمل کرد.

حسنی آهنگر با بیان اینکه شهید سلیمانی با خودسازی و توجه به سفارش‌های امامین انقلاب اسلامی، توسل به ائمه اطهار (ع)، خواندن زیارت‌ها و ادعیه‌های مختلف صاحب مکتب شد افزود: در دفاع مقدس به یک منظومۀ فکری درست از حضرت امام و اسلام رسیده بود و شهید سلیمانی را به‌عنوان یک الگو در میدان مأموریت خودش عملی کرده بود و آن را در میدان‌های جدید توسعه داد و تداوم بخشید. وقتی به مکتب شهید سلیمانی توجّه می‌کنیم، عملاً امتداد عملی منظومه و اندیشۀ فکری امامین انقلاب اسلامی را در میدان عمل می‌بینیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها