رونمایی از کتاب «ایستگاه هفتم»؛ روایت‌گر مظلومیت شهدای خیابان پاسداران

آیین رونمایی از کتاب ایستگاه هفتم روایت‌گر مظلومیت شهدای خیابان پاسداران، با حضور فرمانده نیروی انتظامی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ - 17February 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین نکوداشت شهدای فاطمیه (شهدای اغتشاشات خیابان پاسداران) و رونمایی از کتاب «ایستگاه هفتم» روایت‌گر مظلومیت شهدای خیابان پاسداران، امروز (چهارشنبه) با حضور سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، «سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار «یعقوب سلیمانی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از خانواده‌های شهدا برگزار شد.

رونمایی از کتاب «ایستگاه هفتم»؛ روایت‌گر مظلومیت شهدای خیابان پاسداران

انتشار آثار شهدای ناجا برای ۴۵ هزار مخاطب فضای مجازی

سردار «محمد زارعی» معاون نیروی انسانی ناجا در این مراسم، ضمن خیر مقدم به حاضرین، اظهار داشت: این جلسه‌ها بهانه‌ای برای این است تا ما همواره یاد شهدا را گرامی بداریم؛ چراکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت همین شهدا، به قله‌های عزت دست یافته است، تا جایی که قدرت‌های ظاهری واسطه می‌فرستند و به نوعی احساس ذلت می‌کنند و از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهند تا در اقدامات خودش، آن‌ها را هم ببیند.

وی افزود: شهدای خیابان پاسداران به این علت به‌عنوان شهدای فاطمیه شناخته می‌شوند که در شب شهادت حضرت زهرا (س) به شهادت رسیده‌اند و برای ما مایه افتخار است که بگوییم روزی با این شهدا همسنگر بوده‌ایم و امید داریم که راه این شهدا را ادامه دهیم.

سردار زارعی با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط مرکز فرهنگی مرکز امور ایثارگران ناجا در راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: در این راستا، از زمان فرماندهی سردار اشتری، بیش از ۱۵ جلد کتاب، بیش از ۵۱ قسمت مستند، بیش از ۱۰ قسمت نماهنگ منتشر شده و با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ خانواده شهدا، مصاحبه شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۴۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم در فضای مجازی، تحت پوشش بهره‌برداری از این آثار قرار دارند و سایت «شهدای ناجا» نیز بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار بازدید دارد.

کتاب «ایستگاه هفتم»؛ روایتی از مظلومیت شهدای خیابان پاسداران

همچنین «مجتبی جمالی‌پناه» نویسنده کتاب «ایستگاه هفتم» نیز در این مراسم اظهار داشت: کتاب «ایستگاه هفتم»، روایتی از مظلومیت شهدای خیابان پاسداران است؛ شهدایی که در ابتدایی‌ترین دوران جوانی خود، جان خود را در راه دفاع از وطن و مردم فدا کردند و شهادتی از جنس شهید «حسین فهمیده» و «محسن حججی» داشتند.

رونمایی از کتاب «ایستگاه هفتم»؛ روایت‌گر مظلومیت شهدای خیابان پاسداران

وی افزود: زمانی که با خانواده‌های این شهدا مصاحبه می‌کردیم، به نکات قابل توجهی دست یافتیم؛ یکی از این شهدا، آرزوی شهادت در راه دفاع از حرم را داشت و یکی دیگر از این شهدا، تحت تاثیر شهادت «محسن حججی» قرار گرفته بود.

جمالی‌پناه ادامه داد: وجه تشابه شهادت این شهدا با شهید فهمیده این است که شهید حسین فهمیده سعی کرد تا با ایستادگی خود در مقابل تانک دشمن، از ورود دشمن به کشور جلوگیری کند و شهدای خیابان پاسداران نیز با ایستادگی در مقابل «اتوبوس مرگ» ایستادگی کردند تا کمترین آسیبی به مردم وارد نشود.

وی با بیان اینکه در کتاب «ایستگاه هفتم» سعی شده تا رویکرد جدیدی نسبت به دیگر کتاب‌های شهدا داشته باشد، گفت: در این کتاب علاوه‌بر پرداختن به بخشی از زندگی‌نامه شهدای خیابان پاسداران، سعی شده است تا به علت وقوع حادثه نیز بپردازیم؛ اینکه چرا این حادثه چرا اتفاق افتاد و پیشینه آن و سابقه افرادی که در آن نقش داشتند، چه بود. همچنین در این کتاب به نقش رسانه‌های بیگانه و نحوه خاتمه پیدا کردن این قائله توسط نیروی انتظامی پرداخته شده است.

رونمایی از کتاب «ایستگاه هفتم»؛ روایت‌گر مظلومیت شهدای خیابان پاسداران

اغتشاشات خیابان پاسداران قطعه‌ای از پازل دشمن برای شکست انقلاب بود

«سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم، با بیان اینکه دشمن برای فروپاشی انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کرده است، گفت: اغتشاشات در خیابان پاسداران قطعه‌ای از پازل دشمن برای شکست انقلاب بود. (بیشتر بخوانید)

شهدای فاطمی توطئه بزرگی را خنثی کردند

سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز از دیگر سخنرانان آیین نکوداشت شهدای فاطمیه بود که در این مراسم اظهار داشت: شهدای فاطمی مظلوم هستند؛ این شهدا که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به شهادت رسیدند یک توطئه بزرگ را خنثی کردند‌. (بیشتر بخوانید)

رونمایی از کتاب «ایستگاه هفتم»؛ روایت‌گر مظلومیت شهدای خیابان پاسداران

به گزارش دفاع‌پرس، در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب «ایستگاه هفتم»، از خانواده‌های شهیدان والامقام اغتشاشات خیابان پاسداران تقدیر و آثار آن‌ها به موزه شهدا اهدا شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار