شهید «بیوک باغبان‌زاده»:

ادای تکلیف را در صدر امور قرار دهید

شهید «بیوک باغبان‌زاده» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: ادای تکلیف را در صدر امور قرار دهید و تنها باید تکلیف را انجام دهیم، در نمازهای جماعت و جمعه شرکت کنید و از فضیلت آن غافل نباشید.
کد خبر: ۴۴۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ - 20February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «بیوک باغبان‌زاده» در اول اردیبهشت‌ماه 1342 در تبریز چشم به جهان گشود. وی همزمان با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نور شد و پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 20 دی‌ماه 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه حین عملیات کربلای 5 بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «بیوک باغبان‌زاده» در اول اردیبهشت‌ماه 1342 در تبریز چشم به جهان گشود. وی همزمان با شروع جنگ تحمیلی در اکثر جبهه‌ها حضور داشت و در پشت جبهه به صورت شبانه‌روزی در محل پادگان‌های آموزشی و پایگاه‌های مقاومت حضور یافته و فعالیت چشمگیری داشت.

غالبا به همراه چند نفر از دوستان‌شان که بعدها به خیل شهدا پیوستند، حقوق خود را صرف دستگیری از مستمندان می‌نمودند. این شهید والامقام از اوایل ورود به سپاه در قسمت آموزش و بعدها به عنوان مربی گردان الرعد و مسئول دسته منصوب شده و به مدت یکسال مربی واحد آموزش شد.

در آموزشگاه سیدالشهدا (ع) تبریز مربی تخریب‌چی بود و در ایام شهادت به مدت 11 ماه به سمت فرماندهی دسته غواصی انتخاب شده بود.

شهید باغبان‌زاده پس از مجاهدت‌های فراوان در تاریخ 20 دی‌ماه 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه حین عملیات کربلای 5 بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

ادای تکلیف را در صدر امور قرار دهید و تنها باید تکلیف را انجام دهیم، در نمازهای جماعت و جمعه شرکت کنید و از فضیلت آن غافل نباشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها