اجرای سرود مشترک گروه‌ ایرانی و لبنانی به یاد شهدای مقاومت

گروه سرود رضوان و ابناءالحسن اجرای مشترکی به یاد شهید سلیمانی، شهید عماد مغنیه و شهید ابومهدی المهندس برگزار کردند.
کد خبر: ۴۴۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴ - 21February 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، گروه سرود رضوان و ابناءالحسن در اجرایی مشترک یاد و خاطره شهید سلیمانی و شهدای مقاومت را گرامی داشتند.

گروه سرود رضوان حزب‌ الله لبنان برای انجام مراسمات فرهنگی به کشورمان سفر کرده و قرار است در 5 شهر ایران اجرا داشته باشد. این گروه سرود در اولین اجرای خود، روز گذشته در مرقد مطهر امام خمینی (ره) و بهشت زهرا به همراه گروه ابناءالحسن مراسم برگزار کرد تا یاد و خاطره شهید سلیمانی را گرامی داشته و از فداکاری‌های جبهه مقاومت تجلیل نماید.

در این مراسم، سرودهای حماسی با محوریت شهدای جریان مقاومت، به ویژه شهید سردار سلیمانی، شهید عماد مغنیه و شهید ابومهدی المهندس اجرا شد.

گروه سرود رضوان که به کشورمان سفر کرده است، در شهرهای دیگر نیز اجرا خواهد داشت. هم‌چنین مقرر شده است تا نوجوانان برگزیده گروه‌های سرود از سراسر کشور برای تولید قطعه‌ ویدئویی مشترک ایران و لبنان انتخاب شده و به کشور لبنان سفر کنند.

براساس این گزارش، گروه سرود رضوان از حزب الله لبنان به میزبانی بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء در روز جمعه و شنبه در تهران در مکان‌های مختلف از قبیل حرم حضرت امام خمینی، بهشت زهرا و محل شهادت شهید بهشتی و یارانش در مجتمع سرچشمه و بنیاد خاتم با گروه همخوانی نوجوانان ابنای الحسن اجرای مشترک داشتند.

در این مراسمات دو سرود «روح الارض» با محوریت شهدای شاخص بهره مقاومت شهید سلیمانی، شهید ابومهدی، شهید مغنیه و شهدای مقاومت ساخته گروه رضوان و همچنین سرود «یا مهدی ادرکنی» ساخته گروه ابنای الحسن که با محوریت ظهور و استغاثه به محضر حضرت مهدی می‌باشد، به صورت مشترک اجرا گردید.

این رویداد که با هدف ایجاد همدلی و وحدت بین ملت‌های کشورهای مقاومت و تبادل فرهنگی در پایتخت برگزار شد، به همت بنیاد خاتم الاوصیاء، آستان مطهر حضرت امام خمینی و فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

لازم به ذکر است این گروه در روزهای آتی در مزار شهید سلیمانی در کرمان، در منطقه قلعه گنج در جنوب کرمان، در مشهد مقدس و قم هم با گروهای منتخب سرود اجرا خواهند داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها