در بیانیه «جمعیت جوانان انقلابی خراسان» تاکید شد؛

ایران باید الگوی تمام عیار یک نظام پیشرفته اسلامی باشد

در بیانیه «جمعیت جوانان انقلابی خراسان» آمده است: اکنون و در آستانه ورود به قرن پانزدهم شمسی، مرزهای انقلاب اسلامی از جمهوری اسلامی فراتر رفته و یک جنگ تمدنی و تاریخی بین استکبار و جبهه مقاومت متعیّن اسلام ناب محمدی شکل گرفته است. اکنون ایران عزیز ما بایستی به الگوی تمام عیاری از یک نظام پیشرفته اسلامی تبدیل گردد.
کد خبر: ۴۴۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱ - 21February 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مشهد که سابقه مسئولیت‌های ارشد تشکیلاتی در مجموعه‌های بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان را در دانشگاه‌های مختلف نظیر فردوسی، منتظری، پیام نور و علوم پزشکی داشتند، در راستای برنامه‌ریزی‌های مدون پیرامون تحقق گام دوم انقلاب، با آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کردند و هم‌زمان با این دیدار، بیانیه اعلام موجودیت رسمی یک تشکل دانشجویی بنام «جمعیت جوانان انقلابی خراسان» را منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: ۴۲ سال پیش در چنین روزهایی با تکیه و تأسی مردم بر مفاهیم اسلامی و رهبری حضرت امام خمینی (ره) عمود خیمه‌ای بلند شد به بلندای استقلال و آزادی؛ و در پس آن جمهوری اسلامی پدید آمد و امروز پس از ۴۲ سال، آن نهال کوچک به برکت مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها ملت بزرگ ایران  و خون شهیدان به درختی تنومند تبدیل‌شده که در جای‌جای عالم پنجه در پنجه زورگویان دارد. انقلاب اسلامی ظلم نکرده و زیر بار ظلم هم نرفته؛ یک روز سوریه و عراق، روزی در بوسنی و ونزوئلا و روزی در کنار مردم مظلوم یمن، تمام‌قد در سنگر مقاومت و ایثار ایستادگی کرده است. این مایه خوشبختی امت ماست که در این سال‌ها با تمام فشارها و تحریم‌ها، انقلاب اسلامی روزبه‌روز قوی‌تر شده و دشمن نیز روزبه‌روز به افول نزدیک‌تر.

در این بیانیه تأکید شده است: اکنون و در آستانه ورود به قرن پانزدهم شمسی، مرزهای انقلاب اسلامی از جمهوری اسلامی فراتر رفته و یک جنگ تمدنی و تاریخی بین استکبار و جبهه مقاومت متعیّن اسلام ناب محمدی شکل گرفته است. اکنون ایران عزیز ما بایستی به الگوی تمام عیاری از یک نظام پیشرفته اسلامی تبدیل گردد. نسل سوم و چهارم انقلاب نقشی بی‌بدیل در این جنگ تمدنی دارد و بایستی هم مسائل و مصائب مدیریت‌های داخلی را که در معیشت مردم نمود پیداکرده، حل‌وفصل نماید تا ضمن التیام بر آلام اقشار ضعیف جامعه، کارآمدی نظام را ارتقا بخشد و هم بافراست و هوشمندی مسیرهای جدیدی برای توسعه کمی و کیفی جغرافیای مقاومت در بین امت اسلامی ترسیم نماید.

در بیانیه اعلام موجودیت «جمعیت جوانان انقلابی خراسان» تصریح ‌شده است: برای تحقق این فرض و ضرورتِ واجب، نیاز است روحیه و تفکر انقلابی و اقدام جهادی در جامعه همچون دهه اول انقلاب گسترده شود و مسابقه دنیاطلبی و سهم‌خواهی و پست‌پرستی متوقف گردد، ما معتقدیم که نسل سوم و چهارم انقلاب که با هدایت‌های حکیمانه و آسمانی رهبر فرزانه انقلاب نضج گرفته‎اند، می‌توانند با تجمیع اراده‌ها همچون نسل اول و دوم، به وظیفه و تکلیف تاریخی و الهی خود در قبال مردم ایران و جبهه مقاومت عمل نمایند. برای این مهم، بایستی با عبور از مسائل فرعی و به رسمیت شناختن اختلاف‌ سلیقه در تمامی حوزه‌ها بین جوانان انقلابی به‌عنوان یک امر مسلم و عادی و حذف خطوط تصنعی و ساختگی بین جوانان مؤمن دلباخته ایران اسلامی و درک و تبیین مسائل راهبردی که اکنون کشور با آن در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی روبروست، دایره و جبهه انقلاب را وسعت بخشید.

این بیانیه می‌افزاید: وجود و وجوب این دغدغه‌ها و خطاب رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم به جوانان، باعث شد که جمعی از ادوار جنبش دانشجویی و جوانان خراسانی، «جمعیت جوانان انقلابی خراسان» را ناظر به اهداف بیان ‌شده تشکیل دهند. این تشکل بر اصول و آرمان‌ها پایبند است و باصداقت و صراحت و نه با جنجال‌سازی از مظلومان و مستضعفان که قطعاً ولی‌نعمتان سفره پر برکت انقلاب اسلامی هستند، دفاع خواهد کرد. در راه حراست از انقلاب آغوش این جمعیت به روی هرکسی که به مبانی انقلاب اسلامی اعتقاد داشته باشد باز است؛ چراکه امروز بزرگ‌ترین جهاد علیه دشمنان، جهاد در راه سازندگی و ساخت ایران عزیزمان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: جمعیت جوانان انقلابی با شناخت دقیق گذشته و آگاهی کامل نسبت به تحریف‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها نسبت با رهزنان فکر و اندیشه در نبرد خواهد بود و تلاش دارد تا آحاد جوانان را برای تمدن نوین اسلامی آماده کند که این مهم نه در بازی‌های سیاسی بلکه در میدان عمل تحقق خواهد یافت. ما معتقدیم در کشور بن‌بستی وجود ندارد، بلکه با تجمیع اراده‌ها و بهره‌مندی از تجربه ارزشمند و بی‌بدیل نسل اول و دوم انقلاب و ابتکار جوان خلاق ایرانی می‌توان تهدیدات پیش روی انقلاب را تبدیل به فرصت‌های بی‌بدیل نمود.

در پایان این بیانیه تأکید شده است: جمعیت جوانان انقلابی خراسان، گروهی فعال و مثبت‌اندیش است و به دنبال گوشه‌گیری و اعتراض و جنجال‌آفرینی نخواهد بود، جمع حاضر در عرصه‌های علمی و تخصصی صاحب‌نظر و ایده است. جوان انقلابی اگر در مسند امور هم نباشد، می‌گردد تا مسئله را بیابد و برای آن با راهکارهای علمی و عملی به کمک مسئولین می‌رود. جمعیت جوانان انقلابی یک مجموعه تئوریک نیست بلکه عملگراست و می‌خواهد از فاصله بین آرمان‌ها و واقعیت‌ها بکاهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار