فرمانده قرارگاه مبارزه با تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص):

خانواده شهدا آینه‌های تمام نمای ماهیت انقلاب اسلامی هستند

سرلشکر ایزدی گفت: مدافعان حرم و خانواده‌ شهدا هر کدام آینه‌های تمام نمایی از ماهیت انقلاب اسلامی هستند و صدق فرمایش امام خمینی (ره) را به اثبات می‌رسانند که انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش‌ها بود.
کد خبر: ۴۴۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ - 21February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرلشکر پاسدار «مصطفی ایزدی» فرمانده قرارگاه سایبری و مبارزه با تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در مراسم تقدیر از خانواده شهید خراسانی مدافع حرم حجت‌الاسلام «محمود تقی‌پور» که در مسجد جامع غدیر خم برگزار شد، با تأکید بر ابعاد تأثیرگذاری بین‌المللی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دستاوردهای این انقلاب منحصر در کشور و ملت ما نیست بلکه تمام بشریت از دامنه‌های آن متنعم و بهره‌مند می‌شوند چراکه منطبق بر آیه شریفه «قُل اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَه اَن تَقومُوالله مَثنی وَ فُرادی»، قیام برای خدا که در واقع جهاد افضل و اکبر است، امری بر خواسته از ذات انسان‌هاست و لذا گفتمان انقلاب اسلامی با رویکردهای توحیدی و خداجویانه خود، با فطرت بشریت گره‌خورده است.

وی ادامه داد: رنسانس اروپا مبتنی بر اومانیسم بود و از این انسان‌گرایی محض، نظریات ماتریالیستی نظیر لیبرالیسم زاییده شد که برای به قدرت رساندن یک امپراتوری، بهره‌کشی از بردگان انسانی و استثمار ملت‌ها را در دستور کار قرار می‌دهد و از این حیث، در اندیشه امام خمینی (ره)، مسیر توسعه تمدن غرب محکوم به زوال و نابودی تلقی می‌شود چراکه منطبق بر الگوهای تاریخی، همه امپراتوری‌های بزرگ باستانی هم که انسان را به بردگی مادیات کشیده بودند، نابود شدند ولذا این مسیر محکوم به شکست است.

سرلشکر ایزدی در تبیین رویکردهای ضدسکولاریستی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در سال‌های پس از تشکیل حکومت اسلامی، جناب زهرة بن عبدالله تمیمی فرماندهی سپاه اسلام را در مقابل لشکر کفار برعهده داشت و در جریان گفت‌وگوی قبل از جنگ، جناب زهره بن عبدالله هدف از جهاد مسلمانان را «اِخراجُ العِباد مِن عِبادَة العِباد اِلی عِبادَةِ الله» بیان می‌کند که در واقع همان خارج ساختن انسان‌ها از بردگی انسان‌های دیگر و هدایت آن‌ها به بندگی پروردگار است.

وی تأکید کرد: سپاه اسلام برای تحقق اهداف متعالی دین خدا در جامعه جهاد کرده است و این به‌خوبی مبیّن وجود دستورالعمل‌هایی روشن و کارساز برای تشکیل حکومت و جامعه‌سازی در اسلام است. انقلاب اسلامی با تفکراتی که معتقد به جدایی دین از سیاست، اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی باشد، مبارزه کرد و نمود توفیق جمهوری اسلامی، اظهارات میشل فوکو متفکر فرانسوی جهان لیبرال است که در جریان یکی از سفرهایش به ایران، نقل می‌کند که جمهوری اسلامی، سیاست را با معنویت عجین کرده است.

فرمانده قرارگاه سایبری و مبارزه با تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در انتهای سخنان خود ابراز داشت: انقلاب اسلامی در مسیری که طی کرده است، مظاهر بارزی از مجاهدت را مشاهده کرده که بعضی از آن‌ها به شهادت ختم شده و بعضی دیگر همچنان با خدمت به این نهضت ادامه دارد. با این‌ حال، شهادت فخر اولیای الهی است. فرماندهان تیزپرواز نهاجا در دفاع مقدس، مدافعان حرم که همرزم شهید سلیمانی بوده‌اند و البته خانواده‌ شهدا هر کدام آینه‌های تمام نمایی از ماهیت انقلاب اسلامی هستند و صدق فرمایش امام خمینی (ره) را به اثبات می‌رسانند که انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش‌ها بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار