مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی امام رضا (ع):

دین از موضوعات پرکاربرد و پربسامد در سینما است

محمودرضا برازش در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی گفت: یکی از موضوعات پر بسامد و پر کاربرد در ساخت فیلم‌های کوتاه و بلند با موضوعات دینی و نقش آن در زندگی ما ایرانیان است.
کد خبر: ۴۴۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ - 21February 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمودرضا برازش» مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام در آستانه آغاز چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی پیامی را منتشر کرد.

در متن پیام وی آمده است:

«بسمه تعالی
پیوند عمیق زندگی مردم ایران زمین با مفاهیم دینی و تأسی آن ها به ساحت بزرگان دین و پیروی از دستورات دینی، نکته ای نیست که امروز بر آن صحه بگذاریم. این ارتباط و دلدادگی تنها به عنوان یک رسم و سنت دیرینه در بعضی از اوقات و ایام سال شناخته نمی شود بلکه حتی در مرتبه ای بالاتر این پیوند در طی قرون، جریان زندگی روزمره ایرانیان و منشأ بسیاری از اتفاقات و حوادث ریز و درشت این مرز و بوم به شمار می آید.

از منظر دیگر هنر آیینه تمام نمای حیات انسانی جوامع در دوره های مختلف است و موضوع هنر سینما همیشه برگرفته از اتفاقات و داستان هایی است که در زندگی آدم ها جریان دارد. ازین رو یکی از موضوعات پر بسامد و پر کاربرد در ساخت فیلم های کوتاه و بلند با موضوعات دینی و نقش آن در زندگی ما ایرانیان است.

از آنجا که عشق و علاقه مردمان ایران زمین به ساحت امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) رنگ و بوی دیگری از جنس مهمان پذیری از وجود و حضور مقدسش به خود گرفته است، نقشی پررنگ تر در زندگی و تاثیر بیشتری در داستان های مرتبط به آن کسب می کند. بی گمان زندگی فردی و اجتماعی ایرانیان با هر سلیقه فکری و اعتقادی مملو از خاطرات و قصه های جذابی است که حداقل گوشه ای از آن به ساحت امام رضا(ع) مرتبط است یا در فضای بارگاه منور ایشان رخ داده است و همین مسئله به طور خاص در هنر سینمای پس از انقلاب دست مایه آثار کارگردانان بزرگ این مرز و بوم شده است.

جشنواره فیلم کوتاه رضوی که امسال یازدهمین دوره خود را پشت سر می گذارد با همین رویکردشکل گرفته است و آثار ارزشمند و شاخصی که تاکنون تولید شده است حاصل علاقه و تلاش مسئولان برگزاری، دست اندرکاران و هنرمندان شرکت کننده در طول ادوار برگزاری آن بوده است تا جایی که اکنون می توان این جشنواره را یکی از ارکان و اتفاقات مهم سینمای دینی در کشور قلمداد کرد.

بر خود لازم می دانم مراتب تقدیر و تشکر خود را از تمامی برگزار کنندگان و دست اندرکاران این برنامه فاخر اعلام کرده و از خداوند منان توفیق خدمت بیشتر برای گسترش معارف اهل بیت (علیهم السلام) در جامعه را برای همه عزیزان مسئلت دارم.»

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با محوریت سیره علمی و عملی امام رضا (ع) به همت و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ۴ تا ۷ اسفند ماه در گرگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها