معاون اجرایی ارتش:

سرباز محور و مدار امنیت جامعه است

امیر سرتیپ محمودی با بیان اینکه توجه جدی به کارکنان وظیفه و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای آن‌ها، یکی از ضرورت‌های کاری نیرو‌های مسلح است، گفت: سرباز محور و مدار امنیت جامعه است.
کد خبر: ۴۴۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ - 21February 2021

سرباز محور و مدار امنیت جامعه استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش در سومین همایش سراسری فرماندهان مراکز آموزشی ستاد ارتش و یگان‌های تابعه که امروز در سالن ولایت این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: ما ۴۸ هزار شهید در دفاع مقدس داشته‌ایم که ۴۰ هزار نفرشان سرباز بوده‌اند و این نشان‌دهنده نقش محوری و اهمیت ویژه سرباز در ارتش است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از ویژگی‌های فرماندهان جهادی دانست و گفت: با توجه به هجمه سنگین فرهنگی دشمنان، همه فرماندهان عزیز یکان‌های سربازی باید در حوزه فعالیت‌های فرهنگی همکاری کنند و خودشان یک مربی افتخاری قرآن و نماز باشند.

معاون اجرایی ارتش در پایان گفت: ان‌شاءالله بتوانیم در این راستا تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی را پیاده کنیم و به سربازان مهارت‌های تخصصی مورد نیاز جامعه را یاد دهیم.

حجت‌الاسلام «صنعت‌پور امیری» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش نیز در این مراسم با بیان اینکه توجه به فرماندهان یکان‌های سربازی و ارتباط با آن‌ها یکی از دغدغه‌های فرهنگی اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش است، افزود: با توجه به تأثیرگذاری فرماندهان یکان‌های سربازی، جا دارد که سرفصل جداگانه‌ای را برای آن‌ها لحاظ و کار‌های فرهنگی و مهارتی و دوره‌های متنوعی را برای آن‌ها برگزار کرد که این اقدام می‌تواند برخی چالش‌ها را در حوزه سربازی به حداقل برساند.

وی در ادامه ضمن بیان حدیثی از امام جواد (ع) گفت: انسان نیکوکار به نیکی کردن نیازمندتر است تا کسی که به آن نیکی محتاج است و در حقیقت، آدمی هر کار خوبی که انجام بدهد در وهلۀ اول، به خودش خوبی کرده است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش جدّی گرفتن مسئولیت فرماندهی، برخورد ناصحانه و با دلسوزی، وقت گذاشتن برای سربازان، فراتر از فرمانده و مربی نظامی بودن و الگوی عملی بودن برای سرباز را از نکات مهم در حوزه فرماندهی یکان‌های سربازی دانست و افزود: هر فرمانده باید یک الگوی عملی و تربیتی برای سرباز باشد و در کنار کار نظامی‌اش، مربی افتخاری قرآن و نماز باشد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها