دستگیری شرور و قاچاقچی بزرگ مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، در یک عملیات ضربتی، شرور وابسته به گروهک‌های معاند و یکی از قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر کشور را دستگیر کردند.
کد خبر: ۴۴۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ - 21February 2021

دستگیری شرور و قاچاقچی بزرگ مواد مخدر در سیستان و بلوچستانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمد طاهری» فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه شرور مسلح و تحت تعقیب پلیس و از قاچاقچی‌های بزرگ کشور، مجدداً پس از مدت‌ها از طریق مرز‌های شرقی وارد استان شده و فعالیت مجرمانه خود را آغاز کرده است، دستگیری وی به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

وی افزود: این قاچاقچی بزرگ طی ۲۰ سال فعالیت حرفه‌ای در امر ترانزیت و قاچاق مواد افیونی در شرق کشور، با هدایت و رهبری چندین باند مسلح قاچاق مواد مخدر، درگیری‌های متعددی با مأموران نیروی انتظامی داشته که منجر به مجروحیت تعدادی از جان‌برکفان این نیرو و همچنین سایر نیرو‌های مسلح در منطقه شرق و جنوب شرق کشور شده و طی یک درگیری مسلحانه با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان یک مأمور پلیس را به شهادت رسانده بود.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این شرور حرفه‌ای که سابقه پنج فقره آدم‌ربایی را به دلیل اختلافات مالی ناشی از معاملات مواد مخدر در پرونده خود دارد، طی چند سال اخیر، با پیوستن به گروهک‌های تروریستی و معاند اقدام به فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی برای پیشبرد اهداف پلید و خرابکارانه این گروهک‌ها در جنوب شرق کشور می‌کرد.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: تلاش پلیس برای به دام انداختن این قاچاقچی حرفه‌ای ادامه داشت تا اینکه روز گذشته تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از چندین شبانه‌روز تلاش و رصد اطلاعاتی موفق به ردزنی این شرور در مخفیگاهش در یکی از مناطق استان شدند.

سردار طاهری بیان کرد: در نهایت خودروی متهم طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در محور «زاهدان ـ خاش» توقیف و این شرور به همراه پسر ۲۰ ساله‌اش که او را در بسیاری از فعالیت‌های مجرمانه، یاری می‌کرد، پس از چندین سال فرار و اختفاء در ارتفاعات استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و حتی خارج از کشور، دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر به‌عنوان بلایی خانمان‌سوز در اولویت کار پلیس است و نیروی انتظامی در برخورد با سوداگران مرگ از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار