مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله:

حضور روحانیت در جنگ تحمیلی موجب هویت بخشی به دفاع مقدس شد

حجت‌الاسلام «ماشاالله عبدی» گفت: حضور فعال و اثرگذار روحانیت در عرصه‌های مختلف علمی و عملی در دفاع مقدس موجب هویت بخشی به دفاع مقدس شد.
کد خبر: ۴۴۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ - 21February 2021

حضور روحانیت در جنگ تحمیلی موجب هویت بخشی به دفاع مقدس ملت ایران شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، حجت‌الاسلام «ماشاالله عبدی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر پایه ولایت فقیه با هدایت‌های حضرت امام (ره) تشکیل شده و امروز بعد از گذشت 42 سال از حیات با برکت انقلاب با مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی و همیاری علما و مراجع به عنوان پایگاه و کانون اسلام در دنیا همچون نگینی می‌درخشد.

وی افزود: روحانیون و علما همواره در طول مقاطع مختلف انقلاب حضوری فعال و اثرگذار داشته‌اند که حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف همچون چراغی برای هموار شدن مسیر بوده است.

عبدی عنوان کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب از همان ابتدای تشکیل انقلاب به دنبال ضربه زدن و جلوگیری از تداوم انقلاب بودند که با شگردهای مختلف راهبردهای خود را عملیاتی کردند و یکی از موانع مهم دشمنان حضور فعال روحانیت در صحنه بوده است.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین توطئه هایی که دشمنان برای عدم استمرار انقلاب اسلامی با کمک کشورهای غربی و شرقی انجام دادند راه انداختن جنگ تحمیلی بود که با هدایت های امام خمینی (ره) به عنوان پرچم دار دفاع مقدس و مجاهدت‌های آحاد مردم با شکست روبه رو شدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله گفت: یکی از اثرگذارترین اقشاری که در دفاع مقدس نقش برجسته‌ای ایفا کردند روحانیت بود که کار مهم هویت بخشی به دفاع مقدس را انجام دادند و با حضور معنادار خود در میادین جنگ تحمیلی منشا خیرات و برکات فراوانی شدند.

وی با بیان اینکه حضور فعال و اثرگذار روحانیت در عرصه‌های مختلف علمی و عملی در دفاع مقدس موجب هویت بخشی به دفاع مقدس ملت ایران در جنگ تحمیلی شد، افزود: روحانیت با نقش اثرگذار خود مسئله جنگ اسلام در برابر کفر و حق در برابر باطل را تبیین کردند و کار بسیار موثر آنها موجب مشارکت همه جانبه ملت ایران در دفاع مقدس و خلق حماسه‌های ماندگار شد.

عبدی افزود: عمده رزمندگان طلبه‌ای که در دفاع مقدس حضور داشتند علاوه بر انجام رسالت‌های تبلیغی در راستای تبیین و ترویج اسلام ناب محمدی در امورات رزمی و دفاعی نیز پیشگام بودند و با یک دست قرآن و یک دست دیگر سلاح رسالت خود را ایفا می کردند. 

وی اضافه کرد: در بسیاری از گروهان ها، گردان ها و حتی لشگرها روحانیون به عنوان فرمانده هدایت رزمندگان را برعهده داشتند و این نشان دهنده نقش اثرگذار روحانیت در دفاع مقدس است که به برکت تفکر امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی رقم خورد.

این مسئول با اشاره به اینکه جامعه روحانیت بیش از ۴ هزار شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده، گفت: این شهدای عزیز همچون چراغی پرفروغ در مسیر همه مستضعفان و ملت ایران در طول تاریخ بوده‌اند و مانند الگوهای زنده می‌درخشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله خاطر‌نشان کرد: حضور روحانیت در طول ۴۲ سال گذشته در جبهه‌های مختلف دفاع منشا خیرات و برکات فراوانی برای نظام اسلامی بوده و روحانیت در عرصه‌های دینی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سازندگی همواره پیشگامی خود را از ابتدای انقلاب تا به امروز حفظ کرده و تا متصل شدن انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی (عج) تلاش های مستمر خود را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها