تهیه کننده فیلم «تک تیرانداز»:

«تک تیرانداز» الگویی از زندگی شهید زرین بود/سینمای دفاع مقدس را رها کرده‌اند

اصغری گفت: وقتی ما می‌خواهیم فیلمی درباره دوران دفاع مقدس و ارزش‌های آن دوران بسازیم انتظار داریم تا همه نهاد‌ها و ارگان‌ها دست به دست هم داده و از ساخت این آثار حمایت کنند. متاسفانه وقتی می‌بینیم که این پشتیبانی‌ها وجود ندارد ما هم دلسرد می‌شویم.
کد خبر: ۴۴۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ - 22February 2021

«تک تیرانداز» الگویی از زندگی شهید زرین بود/سینمای دفاع مقدس را رها کرده‌اندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ابراهیم اصغری در گفت‌وگویی، درباره ساخت فیلم «تک تیرانداز» گفت: فرد «تک تیرانداز» در آثار سینمای جنگ و حتی در خود جبهه‌ها از جمله جذابترین کاراکتر‌های حاضر است که معمولا داستان‌های بسیاری هم پیرامون آن گفته می‌شود. به همین دلیل به نوبه خود ساخت فیلمی که کاراکتر اول یک «تک تیرانداز» باشد جذابیت دارد.

وی در همین راستا ادامه داد: «شهید عبدالرسول زرین» بنا به آمار یکی از موفقیت‌ترین تک تیراندازان جنگ‌های معاصر جهان است، شخصا از سال ۹۵ طرح ساخت فیلم «تک تیرانداز» را در ذهن داشتم و این شخصیت از لحاظ تخصص و ویژگی‌های فردی برایم جذاب بود. وقتی سکانس‌های ابتدایی فیلم را پیش از جشنواره تماشا کردم متوجه شدم که این فیلم می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد و خوشبختانه در اکران مردمی فجر هم متوجه این رضایت از سوی مخاطبان شدم.

تهیه کننده فیلم «تک تیرانداز» در همین رابطه تاکید کرد: بنده مطمئن بودم که شخصیت «شهید عبدالرسول زرین» می‌تواند روی پرده سینما بسیار جذاب باشد، خصوصا سینمای کشور که سالهاست کمتر قهرمانی را به خود دیده است. از نظر من نسل جوان امروز نیاز به قهرمان دارد و شخصی همچون «شهید عبدالرسول زرین» می‌تواند بهترین نمونه و الگوی یک قهرمان برای این نسل باشد.

وی درباره ساخت فیلم «تک تیرانداز» ادامه داد: ما سعی کردیم تا در این فیلم برشی از زندگی این شهید بزرگوار را به تصویر بکشیم، با توجه به سابقه و تجربه علی غفاری در این ژانر از سینما با وی وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم در نهایت فیلمی را در خور مخاطب و منتقد بسازیم، فیلمی که بتواند تمامی اقشار و طبقات جامعه را با خود همراه کند.

تهیه کننده فیلم «اشنوگل» درباره ساخت آثار دفاع مقدس اظهار داشت: به واقع گا‌ها با دوستانی که جبهه را تجربه کرده اند صحبت می‌کنم همه متفق القول می‌گویند امروز انگار خود جنگ از ساختن فیلم جنگی راحت‌تر است، در حال حاضر ساختن فیلم جنگی بسیار سخت شده است، امروز ما بسیاری از کارگردانان و تهیه کنندگان را داریم.

وی در همین رابطه تصریح کرد: بسیاری از کارگردانان و تهیه کنندگان قدیمی که سابقه تولید آثار دفاع مقدس را دارند امروز به دلیل شرایط بسیار سخت تولید اینگونه آثار و نبود امکانات مناسب از ساخت اینگونه آثار کنار کشیده اند و متاسفانه حمایتی هم از این نوع از سینما نمی‌شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شور شیرین» نبود حمایت را مهمترین مشکل سینمای جنگ دانست و اظهار داشت: وقتی ما می‌خواهیم فیلمی درباره دوران دفاع مقدس و ارزش‌های آن دوران بسازیم انتظار داریم تا همه نهاد‌ها و ارگان‌ها دست به دست هم داده و از ساخت این آثار حمایت کنند. متاسفانه وقتی می‌بینیم که این پشتیبانی‌ها وجود ندارد ما هم دلسرد می‌شویم.

اصغری با اشاره به علاقه خود به سینمای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شخصا با سینمای دفاع مقدس وارد عرصه سینما شدم، هرچند اگر شرایط خوب نباشد و فیلمنامه خوب دفاع مقدس به دستم نرسد فیلم اجتماعی هم کار می‌کنم، اما همیشه ترجیحم ساخت آثار دفاع مقدسی است. ساخت آثار دفاع مقدس فشار زیادی را به تمام گروه سازنده وارد می‌کند، امیدوارم در آینده شرایطی فراهم شود که بتوان فیلم‌های دفاع مقدسی بهتری ساخت.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها