به میزبانی کتابفروشی چاپ‌ونشر بین‌الملل:

«نعمت جان» رونمایی می‌شود/ روایتی از روزهای جنگی یک پرستار

مراسم رونمایی کتاب «نعمت جان»؛ با حضور سمانه نیکدل، نویسنده، صغری بُستاک، راوی کتاب و معصومه رامهرمزی نویسنده و از امدادگران دفاع مقدس چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۴۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ - 22February 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم رونمایی کتاب «نعمت جان»؛ با حضور سمانه نیکدل، نویسنده، صغری بُستاک، راوی کتاب و معصومه رامهرمزی نویسنده و از امدادگران دفاع مقدس در کتابفروشی چاپ‌ونشر بین‌الملل برگزار می‌شود.

بنابرین گزارش، کتاب «نعمت جان» که تازگی توسط انتشارات «راه یار» راهی بازار نشر شده است، خاطرات صغری بُستاک، امدادگر و پرستار جنگ تحمیلی را روایت می‌کند.

بستاک، سال ۱۳۳۷ در اندیمشک متولد شده و فعالیت‌هایش را پیش از پیروزی انقلاب شروع کرده است. پس از انقلاب هم در نهاد‌های انقلابی همچون بنیاد مستضعفین، نهضت سوادآموزی، کمیته امداد و نهایتاً بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک خدمت کرده. اواخر سال ۱۳۶۶ با دعوت‌نامه‌ای از طرف تعاون سپاه، در کنار امدادگری، مسئول گروه انصارالمجاهدین شد.

«نعمت جان» رونمایی می‌شود/ روایتی از روزهای جنگی یک پرستار

در پشت جلد این کتاب که سومین عنوان ناشر در رده زنان انقلاب و دومین عنوان در رده پشتیبانی جنگ به شمار می‌آید، چنین می‌خوانیم: دست تنها بودم. همه پرستار‌ها سرشان شلوغ بود و کسی نبود کمکم کند. تا آن موقع چنین کاری نکرده بودم. خیلی می‌ترسیدم. زیرلب صلوات می‌فرستادم تا آرام شوم. به امام زمان (عج) توسل کردم. گازاستریل و قیچی و باند و پنس و بتادین و چند تا وسیله دیگر را برداشتم. تلفن زنگ خورد. آقای عسکری از تبلیغات پشت خط بود. پرسید: «توی بخش کمک می‌خواید؟» گفتم: «خدا خیرت بده. زود بلند شو بیا.» رفتم بالای سر مجروح. بهش گفتم: «مجبوریم همین جا ترکش رو دربیاریم. نمی‌تونم بیهوشت کنم. تحمل درد رو داری؟» چشم‌هایش بی‌رمق بود. نگاهی انداخت بهم و گفت: «آره... فقط درش بیارید... سینه‌ام داره می‌سوزه.»

بنابرین گزارش، مراسم رونمایی کتاب «نعمت جان»، چهارشنبه (۶ اسفند)، ساعت ۱۶ با حضور نویسنده، راوی کتاب و معصومه رامهرمزی در کتابفروشی چاپ‌ونشر بین‌الملل واقع در میدان فلسطین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است کتاب «نعمت جان»، در ۲۰۸ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۲۵ هزار تومان توسط انتشارات راه یار منتشر شده است و علاقمندان علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub و یا سایت vaketab.ir نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار