سردار قاآنی در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس:

خون شهیدان مقاومت راه قدس را باز خواهد کرد/ آمریکایی‌ها زبانی جز زبان زور نمی‌فهمند

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه با مقاومت می‌توان آزاده و عزیز بود، گفت: مقاومت امروز در دنیا زنده است و همچنان که خون شهیدان دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد، خون شهیدان مقاومت راه قدس را باز خواهد کرد.
کد خبر: ۴۴۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ - 23February 2021

سردار قاآنیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس که امروز (سه‌شنبه) در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: همه ما فرزندان اسلام هستیم و اسلام دین مقاومت است.

وی ادامه داد: ما روزانه و در بهترین حالات روحی و روانی از خداوند می‌خواهیم که ما را در مسیر مقاومت ثابت‌قدم بدارد. خداوند متعال به کسانی که در مسیر مقاومت ایستاده باشند، وعده پیروزی داده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه چندین مرحله مقاومت را با افتخار پشت سر گذاشته‌ایم، افزود: اسلام دین آزادگی است، اما آزادگی به راحتی به دست نمی‌آید؛ با مقاومت می‌توان آزاده و عزیز بود و هرکس مقاومت نکرد در هر مرحله‌ای محکوم به ذلت و شکست خواهد بود.

سردار قاآنی عنوان کرد: امروز اگر جمهوری اسلامی در منطقه و فرامنطقه زبانزد خاص شده است، مرهون مقاومت ملت ایران است؛ همچنان‌که مقاومت در برابر شاه منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و پس از آن با هجمه غرب و شرق در تهاجم هشت ساله، ادامه یافت.

این مقام عالی‌رتبه نظامی اضافه کرد: مقاومت ملت ایران در ادامه محدود نشد و با نگاه به کرانه‌های دور این فرهنگ برگرفته شده از امام حسین (ع) به همه فرزندان معنوی رسول‌الله (ص) منتقل شد.

وی گفت: عَلم مقاومت روزی از ایران بلند شد و با شکستن خاکریز‌های دشمن پیش رفت و امروز در کرانه‌های دور، مردان دلیر و شاگردان فرهنگ انقلاب اسلامی در اوج مظلومیت مسیر آزادگی و حُریت را پیش می‌روند و برای خودشان و اسلام مایه افتخار و عزت شده‌اند. همه این مسیر‌ها با زحمت، کار و تلاش همه‌جانبه درست شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه به اثرگذاری کلیدواژه مقاومت در عرصه‌های مختلف همچون سیاست، امنیت و نظامی‌گری اشاره و عنوان کرد: تبدیل «تهدید به فرصت» یکی از هنر‌هایی است که باید در عرصه مقاومت به‌خوبی مورد استفاده قرار گیرد؛ چیزی که آمریکایی‌ها اگر درکی از آن داشتند از جنگ و جدال با ایران دوری می‌جستند و بر اساس عقلانیت حرکت می‌کردند؛ زیرا تجربه نشان داده است که هرگاه آن‌ها تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده‌اند، منجر به ایجاد بهترین فرصت برای کشورمان شده است.

سردار قاآنی با اشاره به تبدیل تهدید هشت سال جنگ تحمیلی به فرصتی برای کشور، گفت: آمریکایی‌ها حامی صدام در جنگ علیه ایران بودند که همین موضوع نیز به فرصت برای کشور تبدیل شد و شاگردان امام خمینی (ره) بروز و ظهور پیدا کردند. بالاترین و مهم‌ترین دستاورد ما در جنگ هشت‌ساله انسان‌سازی و مقاومت بود.

وی بر لزوم زمان‌شناسی و موقعیت‌شناسی تأکید و بیان کرد: ما خوب می‌فهمیم از کجا آمده‌ایم، کجا ایستاده‌ایم و به‌کجا خواهیم رفت؛ لذا بر همین اساس، زبان محرومین و مظلومین را بخوبی می‌شناسیم و با صداقت و منطق با دنیا صحبت می‌کنیم و رفتار عزت‌مندانه را پیش می‌گیریم که اگر رفتار صادقانه و منطق ما برای طرف مقابل قابل پذیرش نبود به‌درستی از موضع قدرت سخن خواهیم گفت.

فرمانده نیروی قدس سپاه تأکید کرد: ما در مسیر مقاومت، به چهار زبان مسلط هستیم؛ «زبان محرومین و مظلومین»، اینکه چه می‌گویند و چه می‌خواهند، «زبان صداقت و منطق»، «زبان قدرت، اقتدار و عزت» و در نهایت «زبان زور» که با این زبان‌ها می‌توانیم حرف‌مان را به طرف‌های مقابل تفهیم کنیم؛ ما این چهار زبان را به خوبی آموخته‌ایم؛ البته آمریکایی‌ها زبانی جز زبان زور نمی‌فهمند.

سردار قاآنی بالاترین سلاح «شهید سلیمانی» را منطق و قدرت بیان وی معرفی کرد و گفت: شهید سلیمانی از روز اول مبارزه به‌دنبال ایجاد امنیت بود و در ۱۰ سال گذشته مستقیماً مقابله با تروریست‌های دنیا را پیگیری می‌کرد. شخصیتی که رئیس جمهور وقت آمریکا دستور ترور او را صادر کرد و این اقدام با خشم میلیون‌ها انسان آزاده در سراسر دنیا روبه‌رو شد که البته مدعیان حقوق بشر در برابر آن عظمت سکوت کردند.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی جلودار حرف با منطق قوی بود و مسیر ایشان همچنان باقی است. همگی در برابر مکتب شهید سلیمانی مسؤول هستیم تا پرورش‌دهنده انسان در مکتب انقلاب اسلامی باشیم؛ البته ما همچنان در مسیر عزت و آزادگی با خط مقاومت در برابر سرسخت‌ترین دشمن‌ها ایستاده‌ایم و مسیر مقاومت هر روز مقاوم‌تر می‌شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه همچنین خطاب به سردمداران رژیم صهیونیستی اظهار داشت: فکر نکنید با تلاش‌های مذبوحانه خود، مقاومت را ضعیف خواهید کرد درحالی که از ترس، دیوار‌های مرتفع سیمانی دور خود ایجاد می‌کنید، بلکه همه اقدامات شما نشان‌دهنده ضعف‌تان است.

سردار قاآنی تأکید کرد: مقاومت امروز در دنیا زنده است و استمرار پیدا خواهد کرد؛ همچنان که خون شهیدان دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد، خون شهیدان مقاومت راه قدس را باز خواهد کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها