رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

دستگیری ۷۵۲ تبهکار/ جمع‌آوری ۱۴۰۰ قبضه سلاح سرد نامتعارف

سردار سرتیپ رحیمی با اشاره به اجرای همزمان ۲ طرح «اقتدار» و «صاعقه»، از دستگیری ۷۵۲ تبهکار خبر داد.
کد خبر: ۴۴۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ - 23February 2021

دستگیری ۷۵۲ تبهکار/ جمع‌آوری ۱۴۰۰ قبضه سلاح سرد نامتعارفبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص اجرای همزمان طرح‌های صاعقه و اقتدار، اظهار داشت: در اجرای ششمین مرحله طرح صاعقه پلیس پیشگیری، ۳۶۵ سارق و ۹۸ قاپ‌زن و زورگیر دستگیر شدند.

وی با اشاره به دستگیری ۱۲۷ نفر در رابطه با حمل سلاح سرد و جمع‌آوری هزار و ۴۰۰ قبضه سلاح سرد نامتعارف از قبیل قمه، شمشیر و... افزود: در این طرح ۴۱ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار که تحت تعقیب بودند، نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین با اشاره به کشف ۶۲ دستگاه خودروی مسروقه، گفت: در اجرای این طرح، ۴۷ باب منزل که دارای ۱۴۷ اتاقک و پاتوق مجرمان بودند، نیز پلمب شدند.

سردار رحیمی به کشف ۲۵۹ فقره پرونده سرقتی در ششمین مرحله طرح صاعقه اشاره و عنوان کرد: ۵۴۸ معتاد متجاهر نیز در این طرح، جمع‌آوری شدند.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه در توضیح کشفیات مرحله هشتم طرح اقتدار پلیس امنیت عمومی فاتب، بیان کرد: در این مرحله از طرح اقتدار ۱۲۹ پرونده در خصوص شرارت، درگیری، عربده‌کشی، قدرت‌نمایی، ضرب و جرح و... تشکیل و احکام آن پیگیری شد.

وی با اشاره به پاک‌سازی ۱۲۱ محله و منطقه از جمله قهوه‌خانه‌ها، سفره‌خانه‌ها، باشگاه‌های بدن‌سازی، پارک و... در تهران بزرگ در اجرای این طرح، گفت: در اجرای این طرح ۲۱۹ نفر از اراذل و اوباش و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و گردانندگان مراکز قمار و فساد دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کشف ۳۱ قبضه انواع سلاح گرم و شبه سلاح، اظهار داشت: در این مرحله از طرح اقتدار یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۶۳ عدد انواع مواد محترقه نیزکشف شد.

وی با اشاره به بازدید انجام گرفته از ۲۹۸ واحد صنفی، عنوان کرد: ۷۱ مورد واحد صنفی متخلف از قبیل سفره‌خانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی که پاتوق یا محل تردد اراذل و اوباش بودند، پلمب شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به رصد ۸۷ تارنما و شناسایی ۲۰ مورد صفحات مجرمانه، گفت: در این رابطه ضمن مسدود کردن چهار صفحه مجازی چهار نفر از گردانندگان و ادمین‌های کانال‌های اراذل و اوباش در بستر فضای مجازی احضار و توجیه شدند.

سردار رحیمی در واکنش به اجاره پشت بام‌ها، این امر را تکذیب کرد و افزود: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه بامداد پابرجاست و به کسبه توصیه می‌کنم که تا ساعت هشتِ شب واحد صنفی خود را ببندند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار