رئیس دانشکده حقوق دانشگاه دمشق مطرح کرد؛

دست برتر جریان مقاومت در معادلات منطقه/ ترور شهید سلیمانی اقدامی تروریستی بود

هیثم الطاس با بیان اینکه ترور شهید سلیمانی یک اقدام کاملا تروریستی بود، گفت: حقوق‌دانان سوریه آمادگی کامل دارند تا در رابطه با پیگیری‌های حقوقی ترور شهید سلیمانی به جمهوری اسلامی ایران کمک کنند؛ چرا که شهید سلیمانی تنها متعلق به جمهوری اسلامی نیست
کد خبر: ۴۴۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ - 23February 2021

دست برتر جریان مقاومت در معادلات منطقه/ ترور شهید سلیمانی اقدامی تروریستی بودبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «هیثم الطاس» رئیس دانشکده حقوق دانشگاه دمشق در پنل همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس که امروز (سه‌شنبه) در موزه انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: جریان مقاومت امروز دست برتر را در معادلات منطقه دارد که باید ادامه‌دار باشد.

وی با طرح سوالی درخصوص چگونگی سکوت محافل حقوقی درباره جرائم آشکاری همچون ترور شهید سلیمانی گفت: علیرغم اینکه دادگاه‌های جناحی بین‌المللی تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند، اما نتیجه مشخصی نشده است.

هیثم الطاس با تاکید بر اینکه ترور شهید سلیمانی یک اقدام کاملا تروریستی و خارج از مسائل حقوق بوده است، افزود: شهید سلیمانی در یک ماموریت رسمی و در سفری غیرنظامی بود که از سوی دولت آمریکا مورد اقدام تروریستی قرار گرفت و ادعا‌های آمریکاهل مبنی بر اینکه سلیمانی یک تهدید نظامی بودند کاملاً بی اساس است.

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه دمشق عنوان کرد: برخی از مسئولین و خبرنگاران آمریکایی نیز تاکید کردند که ترور شهید سلیمانی و همرزمانشان فاقد مسائل حقوقی بوده است. دادگاه جناحی بین‌المللی در این مسئله مورد سوال است که چگونه توانسته‌اند تحت تأثیر نفوذ آمریکایی‌ها قرار گیرند و در این باره هیچ اقدامی نداشته باشند.

وی ادامه داد: درباره ترور شهید سلیمانی می‌توانیم پیگیری‌های ملی قضایی داخلی و از طریق دادگاه‌های بین‌المللی پیگیر این ترور باشیم؛ در رابطه با دادگاه‌های ملی جمهوری اسلامی ایران باید به اسناد شخصیت شهید سلیمانی بپردازد و در این رابطه ما باید دادگاه‌هایی را تشکیل دهیم تا عوامل این ترور را پیگیری کند و علیه آن‌ها حکم صادر کند.

الطاس خاطرنشان کرد: اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران درباره ترور شهید سلیمانی انجام می‌دهد، اقداماتی کاملا حقوقی است و ابعاد خدشه‌دار شدن روحیه خانواده شهید سلیمانی و ملت ایران کاملا قابل پیگیری است. حقوق‌دانان آمریکایی و اروپایی که به ظاهر حمایت کننده این جنایت هستند از غیر قانونی بودن آن مطلع هستند، اما در آمریکا و اروپا حقوق‌دانان شرافتمند دیگری هستند که می‌توانند کمک کننده مسیر این پرونده باشند.

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه دمشق گفت: ما حقوق‌دانان سوریه آمادگی کامل داریم تا در رابطه با پیگیری‌های حقوقی به جمهوری اسلامی ایران کمک کنیم؛ چراکه شهید سلیمانی تنها متعلق به جمهوری اسلامی نیست و سوریه برعهد خودش در رابطه با ایشان پایدار و وفادار است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار