علی‌عسکری خبر داد؛

حمایت صداوسیما از بزرگترین جلسه گلریزان ملی در ایام ولادت حضرت علی (ع)

رئیس سازمان صداوسیما از حمایت این سازمان برای جذب مشارکت‌های مردمی در بزرگترین گلریزان ملی به مناسبت ایام ولادت حضرت علی (ع) خبر داد.
کد خبر: ۴۴۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ - 23February 2021

حمایت صدا و سیما از بزرگترین جلسه گلریزان ملی در ایام ولادت حضرت علی (ع)به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بزرگترین جلسه گلریزان ملی به منظور حامی‌یابی، جذب و کمک حداکثری مدیران ارشد نظام به ایتام با حضور مسوولیت کشوری و لشکری امروز (سه‌شنبه) در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.

عبدالعلی علی‌عسکری رئیس سازمان صداوسیما در این مراسم اظهار داشت: از شب میلاد حضرت علی (ع) تا شام تولد حضرت در تلویزیون و رادیو و رادیو تلویزیون‌های استانی تبلیغ این پویش و جریان ادامه پیدا می‌کند تا به هدفی که کمیته امداد منظور کرده برسیم.

وی افزود: صداوسیما از همه برنامه‌هایی که در آن انفاق مطرح است حمایت می‌کند و تا امروز مرتبا پویش‌هایی از این دست را حمایت کرده است.

علی‌عسکری تصریح کرد: کسانی که در راه کمک به ایتام خدمت می‌کنند عنایت الهی شامل حال آنان شده است. با این کار سرمایه اجتماعی افزایش پیدا می‌کند. این اقدام مومنان و متقیان به سرمایه اجتماعی اضافه می‌کند و باید قدر آن را بدانیم. رمز بقا و استمرار ما همین اقدامات است و سبک زندگی ایمانی است که فرد برای خود مقرر کند اگر سلامتی، اگر ثروت، اگر قدرتی دارد باید آن را خرج مستضعفین کند.

وی بیان داشت: در سال‌های گذشته امیدوار بودیم مذاکرات تحریم را کاهش دهد، ولی افزایش داد و الان در اوج تحریم هستیم و کرونا نیز به آن اضافه شد. امروز اگر کسی انفاق کند کار بزرگی کرده است.

رزمندگان دفاع مقدس با نام علی (ع) در جبهه‌ها پیروز شدند

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین‌المللی الغدیر نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه یتیمان و یتیم‌نوازی حضرت علی (ع) بیان کرد: حضرت علی (ع) و رسول اکرم (ص) با یتیمان جوری رفتار می‌کردند که هرکس می‌دیدی دوست داشت اینگونه مورد توجه قرار بگیرد. حضرت امیرالمومنین دو سفارش درباره یتیمان دارد یکی معیشت آنان و اینکه مستمر باشد و دوم اکرام و نوع برخورد است. ما باید منت یتیم را بکشیم.

وی تصریح کرد: ایرانیان همواره از دیرباز به کمک کردن، همدلی، نوع دوستی و دستگیری شهره بودند زیباتر اینجاست که این صفات را از چشمه حضرت علی (ع) وام گرفتند. کشور ما و جبهه‌های ما جبهه‌های علوی بود و رزمندگان در دوران دفاع مقدس زیر پرچم حضرت علی (ع) و با رمز یا علی (ع) این کشور را حفظ کردند.

در بخش بعدی برنامه جمعی از خیرین و نیکوکاران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها