تاکید رییس جمهور بر آغاز اقدامات فوری برای بازسازی مناطق آسیب دیده زلزله سی‌سخت

رییس جمهور پس از ارائه گزارش وزیر راه و شهرسازی از زلزله سی سخت، دستور آغاز اقدامات فوری برای بازسازی مناطق آسیب دیده براثر این حادثه را صادر کرد.
کد خبر: ۴۴۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ - 23February 2021

تاکید رییس جمهور بر آغاز اقدامات فوری برای بازسازی مناطق آسیب دیده زلزله سی‌سختبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، پس از دریافت گزارش وزیر راه و شهرسازی درخصوص وضعیت منطقه زلزله زده سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد، ضمن تشکر از زحمات رییس سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبارات لازم، به بنیاد مسکن دستور داد نسبت به بازسازی، اقدام فوری کنند.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از منطقه زلزله زده سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد در گزارشی به رییس جمهور ضمن تشریح وضعیت مناطق زلزله زده، تصویب اعتبارات لازم از سوی دولت برای آغاز نوسازی و بازسازی واحد‌های آسیب دیده از زلزله را خواستار شد.

روحانی همزمان در جلسه یکشنبه شب هیات دولت ضمن تشکر و تقدیر از حضور به موقع و خدمت رسانی فشرده وزارت راه و شهرسازی، جمعیت هلال احمر، ستاد مدیریت بحران کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همدلی و هماهنگی مسئولان استان ها، نیرو‌های مردمی و نهاد‌های انقلابی، به سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد منابع مالی لازم در این خصوص را تخصیص و تامین کند.

در همین جلسه، هیات دولت با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور برای اختصاص مبلغ ۱۷۲ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض و نیز مبلغ ۳۰۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به خانواده‌های آسیب دیده از زلزله در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (سی سخت و دنا) و اصفهان (سمیرم) موافقت کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها