رئیس پلیس پایتخت تشریح کرد؛

جزئیات دستگیری یک تروریست انتحاری/ عامل انتحاری با یک تاکسی در راه تهران بود

سردار رحیمی جزئیات دستگیری یک عامل انتحاری در عوارضی قم- تهران را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۴۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ - 24February 2021

جزئیات دستگیری تروریست دستگیر شده در عوارضی قم تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران درباره جزئیات دستگیری یک عامل انتحاری از سوی پلیس در عوارضی قم- تهران اظهار داشت: همکاران من در پلیس در خروجی و ورودی شهر‌ها به طور مستمر حضوری فعال دارند.

وی ادامه داد: عامل انتحاری قصد داشت با یک تاکسی، خود را به تهران برساند، اما راننده تاکسی از قصد این شخص مطلع می‌شود و در پی این موضوع، شخص تروریست با تهدید از راننده می‌خواهد که با وی همدست شود؛ ولی راننده به نوعی این موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس در عوارضی قم- تهران اشخاص (راننده و عامل انتحاری) را از خودرو خارج می‌کند و پلیس چک و خنثی که به محل اعزام شده بود، جهت اقناع‌سازی فرد تروریست با وی اقدام به گفت‌وگو می‌کند؛ اما عامل انتحاری که قانع نشده بود، خواهان صحبت با یکی از مسئولان کشوری می‌شود.

سردار رحیمی افزود: یکی از مأموران پلیس با تظاهر به اینکه می‌خواهد موبایل را به شخص انتحاری تحویل دهد، در یک حرکت ایثارگرانه و شجاعانه خود را به روی عامل انتحاری می‌اندازد.

وی بیان کرد: پس از خلع عامل انتحاری، تیم چک و خنثی موفق می‌شود که جلیقه انتحاری و مواد منفجره‌ای را که همراه داشت، خنثی کند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه این شخص در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است، گفت: فرد مذکور دارای سابقه است و معاندین در شش ماه گذشته با وی در ارتباط بوده و او را کنترل و هدایت می‌کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار