فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

برگزاری رزمایش پهپادی در شمال شرق کشور/ ورای مرز‌ها را رصد می‌کنیم

امیر سرتیپ آذریان گفت: قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش امروز در حوزه سامانه‌های پهپادی نسبت به دو سال گذشته از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و امسال نیز رزمایشی در این حوزه برگزار کرده‌ایم.
کد خبر: ۴۴۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۸ - 08March 2021

ورای مرزهای شرقی را رصد می کنیم/ برگزاری رزمایش پهپادی در شمال شرق کشورامیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، اظهار داشت: نیرو‌های ما امروز در بیش از ۶۷۴ کیلومتر از مرزهای مشترک ایران و افغانستان مستقر هستند و با تجهیزات مدرن و به‌روز کار مرزبانی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه نیروهای ما امروز از اشراف اطلاعاتی خوبی در منطقه شمال شرق کشور برخوردارند، افزود: در حوزه تجهیزات دیده‌بانی با استقرار دوربین‌های «سداد» و سیستم‌های جنگال، کار را دنبال کرده و همچنین از گشت و کمین‌هایی شبانه‌روزی در منطقه استفاده می‌کنیم که در مجموع این فعالیت‌ها سبب شده تا وضعیت امنیت به سطحی برسد که می‌توان به جرأت گفت تمامی ترفند‌های دشمنان در ورای مرز‌های جمهوری اسلامی رصد می‌شود و برای هر یک از تهدیدات برنامه خاصی تمهید شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ارتقای توان رزمی و تحرک‌پذیری نیروها گفت: ایشان فرمودند «نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی باید از آنچنان تحرکی برخوردار باشد تا بتواند در عرصه رزم زمینی، دشمن را زمین‌گیر کند» از این رو، یکی از مهمترین دغدغه‌های اصلی ما همواره ارتقای توان رزمی است و بر همین اساس، اقدامات رزمی گسترده‌ای در شرق کشور انجام داده‌ایم.

وی عنوان کرد: هرچند که در حوزه استحفاظی ما آن چنان تهدیدی وجود ندارد، اما اقدامات ما همچنان که باعث ثبات امنیت در مرز‌های جمهوری اسلامی در شرق کشور شده، برای کشورهای مجاور نیز موجب ارتقای ضریب امنیتی در مرزهای مشترک شده است.

امیر آذریان گفت: قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش امروز در حوزه سامانه‌های پهپادی نسبت به دو سال گذشته از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و امسال نیز رزمایشی در این حوزه برگزار کرده‌ایم.

وی در خصوص بکارگیری تجهیزات در این منطقه گفت:  در حوزه زرهی تمامی تانک‌های خود را به‌روزرسانی کرده و  توپ‌های ما بازآماد شده‌اند. همه تجهیزات در شرایط مطلوبی قرار گرفته و پرسنل و سرباز‌ان ما در همه قسمت‌های مرزی حضوری با نشاط و فعال دارند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا در خصوص برگزاری رزمایش در سطح این قرارگاه گفت: تاکنون رزمایش پهپادی، رزمایش جنگ‌های نوین و همچنین رزمایش جنگ الکترونیک را در منطقه شمال شرق برگزار کرده‌ایم؛ همچنین رزمایش‌های تخصصی تیپ‌ها و گردان‌ها را به‌طور مستمر برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار