فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

سریال «عمو رحیم» با هدف معرفی شهید « رحیم آنجفی» در اراک تولید می‌شود

سردار «محسن کریمی» گفت: ساخت و تولید سریال یکی از راه‌های انتقال مفاهیم دفاع مقدس و معرفی الگوهایی همچون شهداست که با لطف خداوند و همت کارشناسان فرهنگی رسانه ملی ساخت سریال شهید رحیم آنجفی برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۴۴۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ - 24February 2021

معرفی شهدا به عنوان الگوهایی برتر و سرمشق هایی نیکو به نسل جوان ضرورت مهم است

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست تخصصی با رئیس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما با موضوع ساخت سریال «عمو رحیم» (شهید رحیم آنجفی) اظهار داشت: صدا و سیما همچون دانشگاهی بزرگ برای تربیت و هدایت افکار عمومی به سمت معارف اسلامی و انقلابی است و تجربیات این سال ها نشان داده که این دانشگاه بسیار می تواند در فرهنگ سازی و تحقق راهبردهای انقلاب اسلامی اثرگذار باشد.

کریمی افزود: خوشبختانه در طول چهل و دو سال انقلاب اسلامی عملکرد صدا و سیما عملکردی بسیار درخشان و قابل قبول است و در عرصه ها و مقاطع مختلف همچون چشمه ای جوشان توانسته معارف و مفاهیم ناب دینی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را به مردم عرضه کند.

وی ادامه داد: در طی سال های اخیر به همت مجاهدین فرهنگی در کشور آثار و تولیداتی بسیار خوبی همچون سریال یوسف پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) ساخته شده که نشان از وجود افراد توانمند در عرصه فرهنگ و هنر دارد که البته یاد و خاطر مرحوم سلحشور را گرامی می داریم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: خوشبختانه تاریخ انقلاب اسلامی پر از سوژه ها و مقاطع نابی است که حماسه سازی های ملت ایران موجب شده تاریخ ۴۲ ساله انقلاب همواره پر از درس ها و عبرت های فراوان باشد که بازخوانی آنها برای نسل جوان لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: یکی از مقاطع مهم و حساس تاریخ انقلاب مقطع هشت ساله دفاع مقدس است که همچون گنجی عظیم در اختیار ماست و باید قدر این گنج را به خوبی بدانیم و از آن درست بهره برداری کنیم.

کریمی اضافه کرد: با توجه به گستردگی هنرهای نمایشی امروز به این نقطه رسیدیم که این مسئله ظرفیت های بسیار زیادی برای تأثیرگذاری دارند که باید از آنها به خوبی استفاده کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: استان مرکزی در سال های قبل از انقلاب و در طول انقلاب اسلامی با وجود بزرگمردانی همچون امام خمینی (ره) منشأ تحولات بسیار عظیمی در دنیا شده و تاریخ استان مرکزی پر از مفاخر و بزرگمردانی است که همگی منشأ تحولات بزرگی بوده اند.

وی گفت: یکی از مقاطعی که تاریخ استان مرکزی سرشار از افتخارآفرینان و غیورمردانی حماسه‌ساز است دفاع مقدس است که بیش از ۶۲۰۰ شهید والامقام در کنار رزمندگان، پیشکسوتان، آزادگان و جانبازان نقش آفرینی کرده‌اند.

کریمی اظهار کرد: وجود شهدای شاخص استان مرکزی که از اقشار مختلف مردم بودند یک نقطه قوت در تاریخ دفاع مقدس استان است که یکی از شهدای والامقام شهید آقا رحیم آنجفی است که عمده رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس در کشور ایشان را به خوبی می شناسند و از افتخارات این شهید والامقام به خوبی آگاه هستند.

وی یادآور شد: شاخصه های رفتاری شهید آنجفی همچون تقوا، ادب، هوشیاری و شجاعت همواره زبانزد رزمندگان و گروه ها و گردان های دفاع مقدس بود و ایشان همچون ستاره ای پرفروغ می درخشد و از بزرگترین افتخارات استان مرکزی است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: امروز نیازمند معرفی شهدا به عنوان الگوهایی برتر و سرمشق هایی نیکو به نسل جوان هستیم چراکه این عزیزان با ایثار و ازخودگذشتگی هایی که از خود نشان دادند عزت و سربلندی را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

کریمی گفت: یکی از راه‌های انتقال مفاهیم دفاع مقدس و معرفی الگوهایی همچون شهید آنجفی و دیگر شهدای والامقام ساخت سریال است که با یاری خدا و همت های کارشناسان فرهنگی رسانه ملی برنامه ریزی ساخت سریال شهید رحیم آنجفی را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: در این راستا استفاده از کلیه ظرفیت‌های استانی و به کارگیری کارشناسان و نخبگان هم در عرصه‌های فنی و هنری و هم در عرصه دفاع مقدس و نظامی یک ضرورت است که باید مشارکت سازنده انجام شود تا بتوانیم یک تولید در شأن شخصیت شهید والامقام داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار