فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی:

وکلا احیاکنندگان حقوق شهروندان هستند

سردار محمدکاظم تقوی گفت: کار وکالت با کار پلیس شباهت بسیاری دارد چراکه وکلا مسئولیتی را برای تحقق حقوق افراد بر عهده می‌گیرند و مأموریت پلیس هم ناظر به این است که با تکیه‌بر قانون، حقوق شهروندان احیا شود.
کد خبر: ۴۴۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲ - 25February 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی در دیدار با مجمع کانون وکلای خراسان رضوی، وکالت را معیاری برای دفاع از حقوق امنیت پایه دانست و اظهار داشت: کار وکالت با کار پلیس شباهت بسیاری دارد چراکه وکلای متخصص در جریان یک امر، مسئولیتی را برای تحقق حقوق افراد بر عهده می‌گیرند و وظیفه و مأموریت پلیس نیز عهده‌دار شدن تکالیفی است که با تکیه‌ بر قانون برای احقاق حقوق شهروندی تعریف می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در این دو حرفه مهم و حیاتی، اخلاق، تعهد و مسئولیت‌پذیری و قانون محوری جایگاه بسیار مهمی دارد چراکه باید کارشناسان و مجریان قانون پایبند اصول اعتقادی، اخلاقی و معرفتی باشند و اثربخش کار کنند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در این دیدار با اشاره به اینکه کار وکالت معیاری برای دفاع از حقوق امنیت پایه است، خاطرنشان کرد: برای داشتن جامعه‌ای امن و ایمن و زندگی در سایه آرامش و احساس امنیت عمومی کار و مسئولیت وکلای متعهد و متخصص جامعه در کنار پلیس، دستگاه قضایی و دیگر سازمان‌ها و با همراهی مردم به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی و برپایه پژوهش و تحقیقات کاربردی نقش تعیین‌کننده در تعالی و تحکیم نظم و انضباط و امنیت اجتماعی دارد.

در انتهای این دیدار، مجتبی زاهدیان رئیس کانون وکلای استان خراسان رضوی نیز ابراز امیدواری کرد: کانون وکلای پلیس استان آماده توسعه همکاری با معاونت حقوقی و امور مجلس فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در مأموریت‌های پیش‌رو است و امیدواریم که ماحصل این همکاری‌ها به تعالی و تحکیم هرچه بیشتر نظم و انضباط و امنیت اجتماعی بینجامد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها