امام جمعه اهرم:

امام خمینی (ره) شاگرد مکتب ائمه معصومین بود

حجت الاسلام «حبیب پهلوزاده» گفت: حضرت امام خمینی (ره) شاگرد مکتب ائمه معصومین بود مبنای کار خودش در انقلاب اسلامی را قرآن قرار داد.
کد خبر: ۴۴۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ - 26February 2021

به گزارش دفاع‎ پرس از بوشهر، حجت الاسلام «حبیب پهلوزاده» امام جمعه اهرم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) شاگرد مکتب ائمه معصومین بود و مبنای کار خودش در انقلاب اسلامی را قرآن قرار داد.

وی گفت: یکی از نیازهای اصلی جوامع اسلامی به خصوص انقلاب اسلامی این است که مفاهیم اسلامی را به مرحله عمل و در عرصه عمل وارد کنیم.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: منظومه معرفتی و ارزشی اسلام مجموعه‌ای از مفاهیمی است که هر کدام از این مفاهیم را به عمل نزدیک کردیم.

امام جمعه اهرم با بیان اینکه در مسئله کرونا مفهوم مواسات و کمک مومنانه در منظومه معرفتی اسلام با تبیینی که صورت گرفت در جامعه یک نهضت ایجاد کرد و ارزش‌های انسانی خلق شد افزود: وقتی که دشمن از برجام خارج شد دیگران هم با او همراهی کردند. دستور قرآن این است که توهم تعهد را رها کنید اما متأسفانه نکرده‌اند. تا در مقابل دشمن مستکبر قدرتمند نشویم کرنش نخواهند کرد.

وی گفت: آنچه که امروز می‌بینید دشمنان تمایل دارند برگردند به مذاکره به خاطر اقتدار مجلس و تصمیم راهبردی مقابله با زیاده خواهی برجامی آمریکا بود. 

امام جمعه با اشاره به اینکه ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری است تصریح کرد: در این ایام هفته احسان و نیکوکاری هم در پیش داریم و روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه و سالروز تأسیس کمیته امداد حضرت امام (ره) در سال ۵۷ است؛ لذا ضروری است که همچون گذشته مردم خیر و نیک اندیش شهر نسبت به فقرا و مستمندان اهتمام لازم داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها