با صدور بیانیه‌ای اعلام شد؛

عراق هیچ‌گونه همکاری اطلاعاتی با آمریکا برای حمله به سوریه نداشته است

وزارت کشور عراق با صدور بیانیه‌ای هرگونه تبادل اطلاعاتی با آمریکا برای حمله اخیر به سوریه را رد کرد.
کد خبر: ۴۴۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷ - 27February 2021

عراق هیچ‌گونه همکاری اطلاعاتی با آمریکا برای حمله به سوریه نداشته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه النشره، وزارت کشور عراق اعلام کرد که این کشور هیچ‌گونه تبادل اطلاعاتی با آمریکا برای حمله اخیر به سوریه نداشته است.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است: در چارچوب اظهارات و بیانیه‌های متعلق به تبادل اطلاعاتی با نیروهای ائتلاف بین المللی پیرامون حمله هوایی به سوریه، وزارت کشور عراق مایل است توضیح دهد که سازوکارهای همکاری با آن ائتلاف به توسعه توانمندی‌ها و مهارت‌های نیروهای امنیتی در زمینه کار پلیسی محدود است به گونه‌ای که قابلیت‌های نیروهای این وزارتخانه در تقویت امنیت داخلی و مبارزه با جنایت و تحقق صلح اجتماعی را افزایش دهد.

این بیانیه می‌افزاید: بر این اساس، هیچ‌گونه تبادل اطلاعاتی توسط دستگاه‌های وزارت کشور با نیروهای ائتلاف بین‌المللی در هر سطحی درباره حمله هوایی به شرق سوریه انجام نشده است.

این در حالی است که وزارت دفاع عراق هم پیش از این ادعای وزیر دفاع آمریکا مبنی بر همکاری اطلاعاتی بغداد با واشنگتن پیش از حمله به مواضع گروه‌های مقاومت در سوریه را قویاً تکذیب کرده بود.

وزارت دفاع عراق بیانیه‌ای را در خصوص اظهارات اخیر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا صادر کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع عراق در بیانیه خود آورده است که اظهارات وزیر دفاع آمریکا در خصوص تبادل اطلاعاتی میان بغداد و واشنگتن پیش از هدف قرار دادن مناطقی در اراضی سوریه تعجب برانگیز است.

این وزارتخانه در بیانیه مذکور یادآور شده است: ما هرگونه تبادل اطلاعاتی با ایالات متحده آمریکا پیش از حمله این کشور به خاک سوریه را رد می‌کنیم. همکاری ما با ائتلاف آمریکایی منحصر به عملیات‌هایی است که در داخل خاک عراق انجام می‌شود.

پیشتر وزیر دفاع آمریکا در سخنانی مدعی شده بود که پیش از حمله هوایی این کشور به خاک سوریه، واشنگتن با وزارت دفاع عراق همکاری اطلاعاتی داشته است.

ایالات متحده آمریکا شامگاه پنج شنبه در اقدامی تجاوزکارانه خاک سوریه را هدف حمله هوایی قرار داد.

مقامات روسیه نیز حمله هوایی روز گذشته آمریکا به سوریه را محکوم کردند.

«ولادیمیر جباروف» معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل این اقدام آمریکا را غیرقانونی توصیف کرد و گفت: این کاملاً غیرقانونی است؛ چرا که صحبت از حمله به کشوری مستقل در میان است.

به گفته معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل، سوریه از هر لحاظ حق دارد بررسی این حادثه در شورای امنیت سازمان ملل را درخواست کند؛ زیرا این رویداد خطرناک بوده و می‌تواند به تشدید شرایط در منطقه منجر شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها