به‌مناسبت ۱۵ رجب رحلت حضرت زینب (س)؛

شهادت پرستار قیام عاشورا فرصتی برای یادبود از پرستاران متعهد

امسال سالگرد شهادت پرستار نهضت عاشورا حضرت زینب سلام الله علیها فرصتی برای یادبود از همه‌ی پرستارانی است که راه آن حضرت را با عشق ادامه دادند. قسمت اعظم مبارزه‌ی بیولوژیک با ویروس کووید19 بر دوش پرستاران و کسانی است که رسالتی زینب‌گونه دارند.
کد خبر: ۴۴۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ - 27February 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، شهادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها، پیام آور عاشورا و پرستار کربلا یادآور رشادت‌ها و جانفشانی پرستارانی است که در طول اعصار گذشته، در دوران خطیر دفاع مقدس و نیز در دوران کنونی با توجه به شیوع ویروس نحس کرونا همچنان بر بالین بیماران و مبتلایان حاضر به خدمت و پرستاری هستند. پرستاران جوانی که بعضا برای تیمار و نگهداری از بیماران خود از جان مایه گذاشتند.

این پرستاران و در بطور کلی کادر درمانی طی یک سال گذشته سخت ترین و مشقت بارترین روزها و ایام کاری خود را تجربه کرده اند. چه بسیار پرستاران جوانی که از جان شیرین گذشتند تا به بیماران خود رسیدگی کنند. چه عملی والاتر از این خدمت نزد پروردگار جهانیان پسندیده تر است.

اجر دنیوی و اخروی تیمار کردن زخم‌های بیماران، علی الخصوص بیماران کرونایی در شرایط و وضعیت کنونی اجر محفوظی نزد باری تعالی دارد. قسمت اعظم مبارزه‌ی بیولوژیک با ویروس کووید19 بر دوش پرستاران و کسانی است که رسالتی زینب گونه دارند. قطع به یقین میراثداران حضرت زینب سلام الله علیها امروز در خط مقدم این جهاد بیولوژیک هستند.

امسال سالگرد شهادت پرستار نهضت عاشورا حضرت زینب سلام الله علیها فرصتی برای یادبود همه‌ی پرستارانی است که راه آن حضرت را با عشق ادامه دادند. آنان که هم در دوران دفاع مقدس و هم در بحران‌های بزرگ مانند سیل و زمین لرزه و اکنون در دوران شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا تا سر حد جان ایستاده اند و لحظه ای درنگ و تعلل نکردند. بسیاری از کسانی که از دست از ویروس خلاصی یافته اند جان خود را مدیون این پرستاران و کادر درمانی هستند.

به هر بهانه ای باید به کادر درمانی و پرستاری بیمارستان‌های کشور خسته نباشید و دست مریزاد گفت و از تمامی زحمات بی دریغشان کمال سپاس و تشکر را داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار