معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری مطرح کرد؛

افزایش تسهیلات اشتغال مددجویان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان/ کاهش مهاجرت روستائیان به شهر‌ها

امید گفت: طبق درخواست کمیته امداد تسهیلات اشتغال مددجویان از ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون افزایش پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۴۴۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ - 28February 2021

افزایش تسهیلات اشتغال تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان/ کاهش مهاجرت روستائیان به شهر‌هابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد امید» معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در مراسم افتتاح نمایشگاه رویداد صنایع روستا دوست اظهار داشت: امروز زیر ساخت‌ها از جمله آب، برق گاز، راه، آموزش به‌طور میانگین ۹۰ درصد در روستا‌ها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال روستایی از جمله ضروریاتی است که باید به آن توجه شود، گفت: دولت ۲۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی اختصاص داده است.

امید افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته شاهد کاهش شدید مهاجرت طی سه تا چهار سال اخیر بودیم؛ امروز در سال ۹۹ مهاجرت روستایی‌ها به شهر یک دهم درصد بوده است.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور گفت: با اشرافی که به واحد‌های روستای در سراسر کشور داریم، هیچ دستگاهی با برنامه و منظم‌تر از کمیته امداد در حوزه اشتغال روستایی نداریم.

وی اضافه کرد: یکی از پیشنهارات ما این است به سمتی برویم که امداد علاوه بر اشتغال مددجویان تجربه خود را در اختیار سایر روستاییان قرار دهد.

امید گفت: در تبصره ۱۶ برای امداد منابع خوبی پیش‌بینی شده است و سهم کمیته امداد مجزا دیده شده است؛ همچنین باز پرداخت تسهیلاتی که دولت در راستای تامین اشتغال به مددجویان پرداخت کرده در صندوقی برای اشتغال دیگر مددحویان سپرده‌گذاری شده است.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور گفت: طبق درخواست کمیته امداد تسهیلات اشتغال از ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار