تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با سردار کارگر تاکید کرد؛

ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت زائران امام رضا (ع) برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس

حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد مروی» با بیان اینکه پیشکسوتان جهاد و ایثار در دوران دفاع مقدس نباید فراموش شوند، گفت: از ظرفیت زائران میلیونی حرم مطهر امام رضا (ع) برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس می‌توان استفاده کرد.
کد خبر: ۴۴۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ - 01March 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلیمن «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در محل تالار آیینه حرم مطهر رضوی برگزار شد، در رابطه با تفقد و دلجویی از پیشکسوتان عرصه‌های ایثارگری دفاع مقدس اظهار داشت: این قشر توقعات مادی ندارند، بیشتر توقع توجه و تفقد دارند که توقعی به‌حق و به‌جا است.

پیشکسوتان جهاد و ایثار در دوران دفاع مقدس نباید به فراموش سپرده شوند/ لزوم بهره‌برداری از ظرفیت زائران میلیونی برای نشر ارزش‌ها

وی با تأکید بر اینکه پیشکسوتان جهاد و ایثار در دوران دفاع مقدس نباید فراموش شوند، افزود: کسانی که در این عرصه مبارک و نورانی پیشتاز بودند از جمله خانواده شهدا، جانبازان و پیشکسوتان مسیر مقدس ایثارگری که بارها در معرض شهادت قرار گرفتند ولی طبق مقدرات الهی زنده ماندند، حقیقتاً نباید فراموش شوند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دیدار و دلجویی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: معظم له در هر بار تشرف به شهر مقدس مشهد با خانواده شهیدان دیدار به عمل می‌آورند. اهتمام ایشان باوجود اشتغالات فراوان بر تداوم این حرکت، نشان از تأکید ایشان بر فراموش نکردن این مهم از سوی مسئولان و همگان دارد.

مروی اضافه کرد: ما به تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی بر خود وظیفه می‌دانیم که در حد توان و ظرفیت خود در این حوزه نیز تلاش و همکاری داشته باشیم و این راه ادامه پیدا کند.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به آمار تشرف سالیانه حدود ۳۰ میلیون زائر با میانگین توقف سه روز در شهر مشهد، از برنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای احداث موزه جنگ تحمیلی در شهر مشهد تقدیر و عنوان کرد: جمعیتی که به‌عنوان زائر در مشهد داریم‌ در هیچ جای دیگری نداریم، لذا باید از ظرفیت ۳۰ میلیون زائر دلداده اهل‌ بیت (ع) و علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس بهره‌برداری شود.

وی تصریح کرد: در احداث موزه دفاع مقدس باید بیشترین امکانات و هنرنمایی را در این نقطه از کشور نشان دهید، زیرا حرم مطهر رضوی، نه‌تنها نقطه کانونی کشور‌ بلکه با حضور زائران میلیونی از کشورهای همسایه ازجمله عراق، افغانستان، پاکستان، هندوستان و کشورهای عربی خلیج‌ فارس‌ محور جهان اسلام است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در هیچ نقطه دیگری به چنین مخاطبان ارزشمندی دسترسی ندارید، بیان داشت: برای برپایی موزه‌ای فاخر، ارزشی، برجسته و جذاب تلاش کنید و آستان قدس رضوی نیز به سهم خود همراهی خواهد کرد تا زائران به دیدار از این اماکن ارزشمند تمایل پیدا کنند.

مروی در خصوص کیفیت تولید کتاب‌های دفاع مقدس گفت: در صورتی‌ که محتوای کتاب قوی و عمیق نباشد و قلم معمولی و مطالب سست باشد، اصل موضوع را هم زیر سؤال می‌برد، پس چه‌بهتر کتاب ضعیف اصلاً منتشر نشود. چون ممکن است مخاطب این دست کتاب‌ها، با تهیه یک کتاب ضعیف دیگر اقبالی به خرید دوباره این نوع انتشارات نشان ندهد.

وی محور تولید کتاب‌های دفاع مقدس را حفظ و صیانت از ارزش‌ها دانست و عنوان کرد: در این حوزه حساس، نوع کتاب فرق چندانی نمی‌کند، اگر قصد نگارش و تولید کتاب خاطره رزمندگان را هم داریم، باید قلم نویسنده قوی و فاخر باشد، چرا که قلم‌زنی در این عرصه حکم سلاح را دارد که نمی‌توان دست هر کسی داد.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: از همه اهالی قلم با هر نگاهی برای خدمت به حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس دعوت کنید.

حجت‌الاسلام‌ مروی نشر فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت را کاری زینبی خواند و بیان داشت: امروز نیازمند ترویج نقش مؤثر حضرت زینب (س) و حضرت سجاد (ع) برای انتقال فرهنگ شهادت، رشادت و اخلاص در جامعه هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عموماً وصیت‌نامه شهدا محتوایی عارفانه با ادبیات فاخر دارد که باید پیام آن‌ها برای آیندگان ثبت و ضبط و منتشر شود تا بتوانیم با کمک و همراهی یکدیگر کشور و انقلاب را حفظ و راه نورانی حضرت امام (ره) و شهدای اسلام را تداوم‌ بخشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار