مدیرکل حفظ آثار ‌دفاع مقدس بوشهر:

‌باید به نقش نیرو‌های ارتش در دوران دفاع مقدس بیشتر پرداخته شود

سرهنگ «علیرضا غریبی» گفت: به نقش نیرو‌های ارتش در هشت سال دوران دفاع مقدس به خوبی پرداخت نشده که باید در این حوزه بیشتر فعالیت کرد.
کد خبر: ۴۴۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ - 01March 2021

اعتقادات دینی رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، سرهنگ «علیرضا غریبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر‌ در دیدار با فرمانده پایگاه دریایی بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: کار در حیطه انقلاب، شهدا و دفاع مقدس برای همه ما نیاز است.

وی با بیان اینکه امکانات شهدا در مقابل ما صفر بوده است گفت: هر کاری برای رضای خدا باشد نتیجه خواهد داشت که برای این کار باید تمرین کرد و کار بسیار سختی است.

غریبی با اشاره به اینکه دفاع مقدس و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مقوله استراتژیکی است خاطرنشان کرد: در همه نظام‌های کشورهای مختلف مواردی برای بیان کردن در حوزه‌های دفاعی و امنیتی وجود دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر افزود: در جنگ‌های جهانی اول و دوم آثاری از دوران‌های جنگ برای آیندگان نگهداری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کشورمنا از دیگر کشورها به جهت بعد اعتقادی تفاوت بسیاری دارد تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس همه دنیا متحیر ماند که انقلاب نوپا چگونه دوام و پایدار مانده است.

غریبی با اشاره به اینکه نباید ارتش را فراموش کنیم؛ زیرا ارتش در روزهای اولیه جنگ در میادین حضور فعالی داشته است گفت: تفنگداران ارتش مستقر در بوشهر در روزهای ابتدایی جنگ به خرمشهر اعزام شدند و نیروی هوایی ما در ساعت اولیه تهاجم صدام، پاسخ دادند.

این مسئول به اهمیت دانشنامه دفاع مقدس استان پرداخت و ابراز داشت: به نقش نیرو‌های ارتش در هشت سال دفاع مقدس به خوبی پرداخت نشده که باید در این حوزه بیشتر فعالیت کرد.

وی به وظایف و نقش ادبیات دفاع مقدس اشاره کرد و خاطزنشان کرد: در حوزه شعر تا داستان و رمان و تاریخ شفاهی دانشنامه چشم انداز پنج ساله تودین شده ‌که 60 کتاب باید به چاپ برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر ضمن بیان اینکه هنر نگاه جهانی است تصریح کرد:  هنر دفاع مقدس شمشیر برنده است.

غریبی با اشاره به اینکه معاونت هنری اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر حداقل ۴۰ موضوع را دنبال می‌کند افزود: فیلم کوتاه، پادکست‌، موسیقی، موزیک ویدئو، نمایش و کتاب صوتی از تولیدات این معاونت است.

وی با یادآوری اینکه رزمندگان بوشهری در جنگ تحمیلی در سه حوزه دریایی، هوایی و زمین فعال بوده گفت: ۲۰ تولید هنری از استان بوشهر به جشنواره ملی راه یافت که پنج اثر حائز مقام اول شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار