مدیر کتابفروشی «پاتوق کتاب اراک»در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

طرح فصلی فروش کتاب عامل افزایش مخاطب دائمی کتاب است

بهزاد دارابی گفت: به دلیل جذابیت‌های طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها تعداد مخاطبانمان افزایش پیدا کرده و به دنبال آن نیز در طول سال تبدیل به مشتری دائمی کتابفروشی ما می‌شوند.
کد خبر: ۴۴۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱ - 02March 2021

«بهزاد دارابی جابلق» مدیر کتابفروشی پاتوق کتاب اراک استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، اظهار داشت: برخی از کتابفروشان معتقدند برگزاری این طرح ممکن است در درازمدت به حیات کتابفروشی‌ها آسیب بزند و این امکان وجود دارد که مخاطب همیشه انتظار ارائه تخفیف از کتابفروشی‌ها را داشته باشند.

وی به جشنواره تخفیف ۵۰ درصدی که اخیرا بسیار مرسوم شده است، اشاره کرد و گفت: در بسیاری مواقع خود ناشران نیز تخفیفاتی را ارائه می‌دهند، در واقع در کنار همه این تخفیفات مختلفی که ارائه می‌شود برگزاری چنین طرحی ضرری ندارد.

دارابی همچنین عنوان کرد: در ایام برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب ما به مخاطبان خود اطلاع می‌دهیم که این طرح را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌کند و تخفیفی که ارائه می‌شود یارانه‌ای است که از سوی وزارت  ارشاد به کتابفروشی‌ها اختصاص داده شده است؛ از این رو که کتاب آنقدری حاشیه سود ندارد که بخواهیم آن را با تخفیف به مردم ارائه دهیم.

این کتابفروش همچنین عنوان کرد: وقتی این موارد را به مخاطب اطلاع‌رسانی می‌کنیم توجیه می‌شود. اگر بدین شکل نبود پس از برگزاری این طرح‌ها در چند سال اخیر بسیاری از کتابفرشی‌ها باید تعطیل می‌شدند، اما چنین نشد. به نحوی برگزاری این طرح‌ها رونقی به کتابفروشی‌ها داده است.

دارابی در پایان بیان کرد: به واقع وقتی در طرح‌های فصلی فروش کتاب شرکت کردیم به دلیل جذابیت‌های آن تعداد مخاطبانمان افزایش پیدا کرده و به دنبال آن نیز در طول سال تبدیل به مشتری دائمی کتابفروشی ما می‌شوند؛ در صورتی که ارائه تخفیف در کتابفروشی ما تنها منوط به ایامی است که طرح‌های فصلی فروش کتاب برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، طرح زمستانه کتاب از نهم اسفند آغاز و تا شانزدهم اسفندماه در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار