رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ خبر داد؛

برگزاری جشنواره «دردانه» در راستای تقویت اقتصاد هنر

شهرام صمدی‌نیا از برگزاری جشنواره «دردانه» در راستای تقویت اقتصاد هنر خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ - 02March 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «دردانه» اولین جشنواره ملی زیور آلات است که به منظور شناسایی استعداد‌های برتر در این حوزه هنری و تقویت چرخه تولید و تقویت اقتصاد هنر برگزار می‌شود تا بستری برای ورود به بازار‌های داخلی و خارجی ایجاد شود.

«شهرام صمدی نیا» رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ در توضیحی پیرامون جشنواره اظهار داشت: «دردانه» به عنوان اولین جشنواره ملی زیورآلات سنتی ایران در دو قسم طراحی و ساخت که هر کدام از این دو خودشان به بخش‌هایی قابل تقسیم هستند برگزار می‌شود. در بخش طراحی، دو بخش طراحی دستی و طراحی رایانه‌ای را داریم و در بخش ساخت نیز دو بخش سنتی و صنعتی را خواهیم داشت.

برگزاری جشنواره «دردانه» در راستای تقویت اقتصاد هنر

رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ عنوان کرد: این جشنواره به همت پژوهشکده هنر‌های سنتی کشور با همکاری موزه بانک ملی ایران و سازمان بسیج هنرمندان در دو بخش طراحی و ساخت زیورآلات برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت و حضور در این جشنواره می‌توانند تا ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ ثبت نام خود را انجام دهند و تا ۲۰ اسفند ماه جاری نیز امکان ارسال آثار از سوی هنرمندان وجود دارد. داوری آثار در فروردین ماه ۱۴۰۰ خواهد بود و نمایشگاهی نیز در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برپا خواهد شد، همچنین در پایان جشنواره یک کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد که سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به شرکت کنندگان آن گواهی پایان دوره اعطا خواهد کرد.

صمدی نیا تصریح کرد: طی تفاهم نامه‌ای با شبکه هفت سیما مقرر شد برای آموزش این هنر اصیل در سال ۱۴۰۰ پکیجی ۲۰۰ قسمتی از این هنر ایرانی و اسلامی به علاقه‌مندان آموزش داده شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ گفت: در این جشنواره، در هریک از بخش‌های پنج‌گانه دو نفر برگزیده می‌شوند که هریک پنج میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها