استاد دانشگاه علوم اسلامی باقرالعلوم (ع) در همایش بصیرتی لشکر پنج نصر:

تحقق نظریه صدور انقلاب در دفاع مقدس به اوج خود رسید

حجت‌الاسلام احمد رهدار گفت: تبدیل‌شدن به یک قدرت منطقه‌ای با ترویج نظریه صدور انقلاب، نخستین هدف در گام اول انقلاب بود که با جان‌فشانی‌هایی بسیار مجاهدان راه حق محقق شد و البته هشت سال دفاع مقدس در تاریخ تحقق نظریه صدور انقلاب یک عصر طلایی است.
کد خبر: ۴۴۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ - 02March 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ «احمد رهدار» استاد دانشگاه علوم اسلامی باقرالعلوم (ع) در همایش بصیرتی معاونت سیاسی لشکر پنج نصر ضمن واکاوی تاریخ ۴۲ ساله انقلاب اسلامی اظهار داشت: تبدیل‌شدن به یک قدرت منطقه‌ای از طریق ترویج نظریه صدور انقلاب، نخستین هدف در گام اول انقلاب بود که با جان‌فشانی‌هایی بسیار مجاهدان راه حق در عرصه‌های گوناگون محقق شد و البته هشت سال دفاع مقدس در تاریخ تحقق نظریه صدور انقلاب یک عصر طلایی است.

وی افزود: محقق شدن هدف اول گام اول برکات فراوانی داشته است که امروزه نتایج درخشان آن را شاهد هستیم. با تبدیل‌شدن جمهوری اسلامی از یک گفتمان ملی به یک گفتمان منطقه‌ای، هزینه درگیری با ایران اسلامی برای دشمنان بسیار بالا رفته است و از این طریق، یک قدرت بازدارندگی عظیم برای ما ایجاد شد.

استاد دانشگاه علوم اسلامی باقرالعلوم (ع)، تقویت جبهه مقاومت را رمز دوام نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: دومین هدف از گام اول انقلاب، تکثیر جمهوری اسلامی در مقیاس‌های کوچک آن در منطقه بود و ایجاد گروه‌های اسلامی مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی در کشورهای همسایه نشان‌دهنده اثرگذاری تدابیر استراتژیک امامین انقلاب است.

وی ادامه داد: در تاریخ چهل‌ ساله انقلاب، گام اول جمهوری اسلامی با نقش‌آفرینی مؤثر در تحولات و تعاملات منطقه تحقق‌ یافته است و امروز در شرایطی هستیم که هیچ برنامه‌ریزی و طرحی بدون مشارکت جمهوری اسلامی در منطقه موفق نیست.

رهدار در تبیین اهداف و برنامه‌های راهبری گام دوم انقلاب در عرصه سیاست بین‌الملل تصریح کرد: در گام دوم انقلاب و به جهت رسیدن به تمدن اسلامی، جمهوری اسلامی باید فراتر از منطقه جنوب غرب آسیا، به یک قدرت بین‌المللی ارتقاء پیدا کند به‌ نحوی‌ که در امورات مهم دنیا اثرگذاری داشته باشد.

وی تأکید کرد: دستیابی به این هدف و تحقق برنامه‌ریزی‌های گام دوم در این برهه حساس نیازمند آن است که مسئولان و دولتمردان ما برمبنای تجارب تاریخی مبتنی بر گام اول و آموزه‌های پرحکمتی همچون دفاع مقدس، به فهم صحیح و واحدی از تمدن اسلامی و ادبیات انقلابی دست پیدا کنند تا انقلاب اسلامی بتواند از مرحله دولت اسلامی به مرحله تمدن اسلامی دست یابد.

این هادی سیاسی در انتهای سخنان خود، با تأکید بر نقش جوانان در تحولات گوناگون کشور ابراز امیدواری کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به‌دفعات بر امیدواری‌شان به نسل جوان تأکید داشته‌اند که البته باید این امیدواری را با میدان دادن به جوانان در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تقویت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار