مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌‌غربی:

دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی همچنان ادامه دارد

سرهنگ جلیل وحیدی گفت: هنوز هم در آذربایجان‌‌‌‌غربی دفاع مقدس تمام نشده و هفته‌ای نیست که چند شهید در مرزهای استان تقدیم انقلاب نشود و این موضوع یک ویژگی خاص برای این استان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۴۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳ - 02March 2021

دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی همچنان ادامه دارد

سرهنگ جلیل وحیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌‌غربی، در حاشیه اختتامیه جشنواره تئاتر سنگر، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس ارومیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: دفاع مقدس گنج عظیمی است که باید استخراج شده و در دسترس مردم قرار بگیرد و برای استخراج این گنج نیاز به فناوری‌های مختلفی بوده که راهیان نور یکی از این فناوری‌ها است‌. 

وی عنوان کرد: برای بیان گنج‌های دفاع‌مقدس استفاده از زبان هنر بسیار تاثیرگذار می‌تواند باشد که متاسفانه آنگونه که باید و شاید از این ظرفیت استفاده نشده است‌. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هنوز هم در آذربایجان‌‌‌‌غربی دفاع مقدس تمام نشده و هفته‌ای نیست که چند شهید در مرزهای استان تقدیم انقلاب نشود و این موضوع یک ویژگی خاص برای این استان محسوب می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌‌‌غربی در ۲۳۰ کیلومتر از نواحی مرزی در دفاع مقدس به طور مستقیم با دشمن درگیر جنگ بود و نخستین استانی در کشور بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با ضدانقلاب درگیر شد. 

سرهنگ وحیدی گفت: با وجود همه این افتخارات، تاکنون آنچنان به عملیات‌های رخ داده در شمال‌غرب کشور پرداخته و شناسانده نشده و اغلب برنامه‌های حوزه ایثار و دفاع مقدس معطوف به جنوب کشور است. 

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌‌‌غربی جزء هفت استان میزبان راهیان نور بوده که این موضوع نشان دهنده وجود یادمان‌های شهدا و دفاع مقدس در این استان است و تقریبا از هر استان کشور در آذربایجان‌غربی یک شهید وجود دارد. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در اوایل انقلاب بسیاری از جاده‌های مواصلاتی این استان در دست ضدانقلاب بود که بدون وجود گروه‌های تامین تردد در این محورها امکان‌پذیر نبود. 

وی اضافه کرد: برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان نیاز است که مسئولان توجه کافی به حوزه ایثار و شهادت داشته باشند.

سرهنگ وحیدی عنوان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌‌غربی امسال در اغلب جشنواره‌های برگزار شده از جمله جشنواره ترنم موفق به دستیابی به رتبه‌های برتر شده است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار