طرح مجازات بن سلمان در کنگره آمریکا

نمایندگان حزب دموکرات آمریکا طرحی را با هدف مجازات «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به دلیل دست داشتن در جنایت ترور خاشقچی به کنگره ارائه کردند.
کد خبر: ۴۴۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ - 03March 2021

طرح مجازات بن سلمان در کنگره آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از عربی 21، «تام مالینوسکی» نماینده دموکرات آمریکا در مجلس سنا گفت که با همراهی دو نفر دیگر از نمایندگان دموکرات، طرحی را برای مجازات ولی‎عهد سعودی به دلیل دست داشتن در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مطرح و منتقد آل سعود تقدیم کنگره کرده است.

نماینده دموکرات آمریکا گفت که این طرح شامل ممنوعیت ورود محمد بن سلمان به ایالات متحده است و علاوه بر آن، در این طرح برای فروش سلاح آمریکا به عربستان محدودیت‌های در نظر گرفته شده است.

به گفته تام مالینوسکی، اشتباه دولت بایدن در ممانعت از مجازات محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی به دلیل دست داشتن در قتل خاشقچی اصلاح خواهد شد.

خودداری بایدن از تحریم ولی‌عهد سعودی در پی انتشار گزارش اطلاعاتی آمریکا، با واکنش برخی از نمایندگان دموکرات روبرو شده است.

در متن این طرح پیشنهادی آمده است که «بایدن نباید از این مجازات عقب‌نشینی کند؛ چراکه قانون به وضوح بر ضرورت اجرای ممنوعیت ورود ناقضان حقوق بشر تأکید دارد و دولت بایدن در صورت عدم مجازات بن سلمان با وجود قاتل خواندن او، پیام آمریکا به عربستان را تضعیف می‎کند.

رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم قول تنبیه مقامات ارشد عربستان در جریان مبارزات انتخاباتی، از اعمال مجازات برای ولیعهد عربستان بخاطر قتل جمال خاشقچی خودداری می‌کند و سخنگوی کاخ سفید نیز از تحریم نکردن مستقیم بن سلمان دفاع کرده است.

روز جمعه، دولت بایدن یک گزارش اطلاعاتی درباره مرگ خاشقچی را منتشر کرد که به تازگی از طبقه بندی خارج شده بود. اقدامی که ترامپ از انجام آن امتناع کرده بود.

این گزارش که توسط مدیر اطلاعات ملی آمریکا منتشر شده نقش مستقیم ولیعهد عربستان در کشتن خاشقچی را تأیید کرده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا محدودیت‌های تخصیص ویزا به 76 مقام سعودی را که در آزار و اذیت فعالان و روزنامه نگاران نقش داشتند، اعلام کرد، اما وی از اعلام کردن اقدامات مربوط به شاهزاده سعودی امتناع کرده است.

انتهای پیام 411

نظر شما
پربیننده ها