چهل‌سالگی سرو/

گذری بر زندگی‌نامه روحانی شهید «مصطفی حجتی»

روحانی «مصطفی حجتی» از بدو آغاز مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی به ندای حضرت امام خمینی لبیک گفت و تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبر کبیر انقلاب وفادار ماند تا در نهایت در اسفند 1360 به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ - 03March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، در چهلمین سالگرد دفاع مقدس زندگی‌نامه تعدادی از شهدای آذربایجان‌ شرقی منتشر می‌شود.

زندگی‌نامه روحانی شهید «مصطفی حجتی»:

روحانی شهید «مصطفی حجتی» در سال 1321 در شهرستان مرند آذربايجان‌ شرقی به دنيا آمد. پدرش شيخ قربانعلی از روحانيون عزيز و مورد احترام اين خطه بود. لذا فرزندش را آنگونه شايسته يک مسلمان است تربيت نمود.

وی دوره ابتدايی را که به پايان رساند به مدرسه ديني نمازی شهرستان خوی راه يافت و بعد از مدتي تحصيل در آن شهر جهت تکميل علوم دينی در سال 1334 به حوزه علميه قم رفت و در نزد اساتيد قم، طرح عاليه و قسمتی از خارج را به پايان رساند.

در سال 1342 در جريان مبارزات امام (ره) قرار گرفت و با پخش اعلاميه امام خمینی (ره) در آذربايجان سعی در بيداری مردم از جنايات رژيم پهلوی داشت. در سال 1351 به تهران عزيمت نمود و اين فعاليت تا لحظه شهادت ادامه داشت.

اواخر حکومت پهلوی نيز در غرب تهران با حضور دلاورانه خود در راهپيمایی‌ها و دادن شعار عليه رژيم از نهضت امام دفاع نمود. در دی سال 1357 در دانشگاه تهران به همراه روحانيون ديگر تحصن نمود تا رهبر انقلاب به ايران بازگردد.

پس از پيروزی انقلاب نیز در مسجد و کميته فعاليتش را گسترش داد تا حافظ اين انقلاب باشد و سرانجام در تاريخ 8 اسفند 1360 بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در سن 39 سالگی در راه منزل به شهادت رسيد و لکه ننگ ديگری در کارنامه منافقين ثبت شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها