معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

اعزام هیأتی از وزارت کشور و مجلس برای بررسی حادثه سراوان

ذوالفقاری گفت: هیأتی از وزارت کشور و کمیسیون امنیت ملی مجلس به‌منظور بررسی حادثه سراوان به سیستان و بلوچستان اعزام شد.
کد خبر: ۴۴۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ - 03March 2021

اعزام هیاتی از وزارت کشور و مجلس برای بررسی حوادث سراوانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه سراوان و شایعاتی که در فضای مجازی و رسانه‌های معاند مطرح می‌شود، اظهار داشت: در این رسانه‌ها اعلام شد که هفت تا ۱۰ نفر کشته شدند که کاملاً کذب است؛ طبق اعلام نیرو‌های مستقر در مرز، آنچه در تاریخ چهار اسفندماه ۱۳۹۹ رخ داد، این بود که تعداد زیادی از خودرو‌های سوخت‌بر که خارج از «طرح رزاق» اقدام به قاچاق سوخت کرده بودند، در آن طرف مرز تجمع کردند.

وی ادامه داد: پس از تجمع صورت گرفته، تنشی ایجاد می‌شود که در پی آن، بر اثر تیراندازی، یک نفر جان خود را از دست می‌دهد و چهار نفر مجروح می‌شوند. طبق اعلام نیرو‌های مستقر در مرز، هنوز معلوم نیست که این تیراندازی از داخل خاک پاکستان بوده است یا از خاک ایران و این موضوع از لحاظ نوع سلاح و مکان در حال بررسی است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور افزود: پس از این حادثه، تعدادی جلوی مقر سپاه تجمع کردند که پس از صحبت فرماندهان سپاه، این افراد توجیه شدند.

ذوالفقاری با بیان اینکه تعدادی نیز جلوی ساختمان فرمانداری سراوان تجمع کردند و پس از آن در سالن فرمانداری از آن‌ها دعوت به مذاکره شد، گفت: در حین گفت‌وگو، برخی‌ افراد اقدام به ایجاد تنش و تخریب می‌کنند که بر اثر آن، تعدادی زخمی می‌شوند.

وی عنوان کرد: در فضای مجازی و رسانه‌های معاند خیلی به این موضوع دامن زدند. دشمنان با موج‌سواری بر حادثه‌ای که در مرز رخ داده بود و خوشایند نبود، با فضاسازی به دنبال تحریک مردم منطقه کورین زاهدان بودند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ادامه داد: در این منطقه تعرضاتی به پاسگاه انتظامی صورت گرفت و یکی از نیرو‌ها به شهادت رسید و پس از انجام اقدامات ایذایی، شرایط عادی شد.

ذوالفقاری با اشاره به برگزاری جلساتی با سران عشایر و افراد ذی‌نفوذ گفت: شرایطی ایجاد شد تا مردم از فضاسازی‌های به وجود آمده دوری کنند و با واقعیت روبه‌رو شوند و اکنون با هوشیاری مردم، شرایط کنترل شده و آرام است.

وی با بیان اینکه از گذشته اقدامات ایذایی گروهک‌های تروریسی در آن سوی مرز‌ها را شاهد بوده‌ایم، افزود: در روز گذشته تعرضی به یکی از خورد‌های مهندسی سپاه صورت گرفت که دو نفر زخمی شدند و وضعیت یک نفر نیز هنوز مشخص نیست.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با رد احتمال ربوده شدن نیروی سپاه گفت: بررسی‌ها در خصوص این موضوع در حال انجام است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: هیأتی از وزارت کشور و کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برای بررسی حوادث سراوان به سیستان و بلوچستان اعزام شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار