معاون اجتماعی ناجا:

امنیت بسترساز توسعه است

سردار حاجیان با بیان اینکه روزانه در بیش از هزار و ۹۰۰ نقطه با مردم در تماس و تعامل هستیم، گفت: امنیت بستر توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و توسعه بدون امنیت اتفاق نمی‌افتد.
کد خبر: ۴۴۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ - 03March 2021

روزانه در بیش از ۱۹۰۰ نقطه با مردم در تماس هستیم/ اقتدار توام با مهربانی سرلوحه کارپلیسبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی حاجیان» معاون اجتماعی ناجا  در حاشیه بیست و سومین گردهمایی تخصصی معاونان و مدیران حوزه اجتماعی ناجا با قدردانی از تلاش فعالان حوزه اطلاع‌رسانی اظهار داشت: معتقدم که خبرنگاران و اصحاب رسانه، شرکای اصلی پلیس برای ارائه عملکرد، اقدامات و توانمندی نیروی انتظامی هستند و در واقع نقش پل ارتباطی پلیس و مردم را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به تنوع و تکثر ماموریت‌های ناجا خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی از مرز تا مرکز و به پهنای جغرافیای جمهوری اسلامی ایران و بر مبنای وظایف ذاتی و قانونی، مأموریت‌های خود را دنبال و اجرایی می‌کند و بیش از ۳۰ نوع مأموریت برای آن تعریف شده است.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: نیروی انتظامی، یک نیروی مسلح اجتماعی است که در بطن و متن زندگی مردم حضور دارد و علاوه بر ایجاد نظم و انضباط و ارائه خدمات، از مؤلفه‌های موثر و تأثیرگذار در امنیت عمومی است.

سردار حاجیان اضافه کرد: روزانه در بیش از هزار و ۹۰۰ نقطه با مردم در تماس و تعامل هستیم و با توجه به اینکه نیروی انتظامی؛ یک نیروی انعطاف‌پذیر است با هر نوع وظیفه‌ای که بر آن محول می‌شود، تغییر تاکتیک می‌دهد و به ایفای نقش می‌پردازد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه سیاست‌های ابلاغی فرمانده ناجا با مبنای تحقق پلیس جامعه‌محور را عملیاتی می‌کنیم به تشریح رویکرد «ایجابی» و «سلبی» پلیس پرداخت و گفت: بیش از ۸۰ درصد از عملکرد نیروی انتظامی در حوزه ایجابی است و در مأموریت و موضوعات سلبی نیز، ناجا با نگاه اقتدار و بالا بردن توان رزمی خود، مأموریت‌های ارجاعی را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به رویکرد سلبی ناجا در مأموریت‌های خاص خاطرنشان کرد: با توسل بر این رویکرد به عده‌ای قانون‌گریز که تحت عناوینی، چون اراذل و اوباش یا هر عنوان دیگری در صددند که ناامنی ایجاد کنند، اجازه جولان نمی‌دهیم و در واقع با اقتدار و بر اساس اختیارات قانونی که قانون‌گذار به ما محول کرده در مقابل قانون‌شکنان می‌ایستیم و قاطعانه با آنان برخورد می‌کنیم.

سردار حاجیان تأکید کرد: اقتدار توأم با مهربانی سرلوحه پلیس است، چنین پلیسی مطالبه مردم است و در تلاشیم که اقتدار و مهربانی را توأمان داشته باشیم و از آنجایی که حافظ ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی و جان، مال و ناموس مردم هستیم به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهیم که امنیت مردم را خدشه‌دار کنند و افتخار می‌کنیم که خدمتگزار بهترین مردم جهان هستیم.

قانون؛ مبنای اقدامات پلیس
سردار حاجیان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد نیروی انتظامی همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور پرداخت و عنوان کرد: در بحران کرونا، نیروی انتظامی، تمام توان، قدرت و تجهیزات خود را در اختیار سلامت مردم گذاشت و در واقع پلیس اجرای حداکثری مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را عهده‌دار شد و حضور فداکارانه نیرو‌های پلیس در خیابان‌ها، جاده‌ها، تأمین امنیت بیمارستان‌ها، آرامستان‌ها و... اتفاق افتاد؛ در واقع باید بگویم نیروی انتظامی در این ایام حساس نظارت خود را صد چندان کرد.

وی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد: در حالی که پلیس سعی داشت در این مقطع حساس زمانی نیز با بهره‌مندی از رویکرد ایجابی به اجرای برخی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کند، شاهد بودیم که عده‌ای سودجو به دنبال احتکار اقلام اساسی و مورد نیاز مردم و یا امکانات پزشکی و درمانی بودند که در این فرآیند نیز با توسل بر اقدامات هوشمندانه اعم از بازدید‌های میدانی از صنوف، شناسایی و دستگیری محتکران و... وظایف خود را با تمام توان انجام دادیم.

معاون اجتماعی تأکید کرد: دغدغه جدی ما تأمین امنیت و ایجاد رفاه و آسایش مردم است، خود را خدمتگزار مردم می‌دانیم و به همه سلیقه‌ها و افراد «با مساوات» خدمات ارائه می‌کنیم.

سردار حاجیان با اشاره بر اینکه امنیت یک محصول گرانبها است، تأکید کرد: امنیت بستر توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... است؛ توسعه بدون امنیت اتفاق نمی‌افتد؛ بنابراین، این اطمینان را به مردم می‌دهیم که فرزندانشان در نیروی انتظامی به‌صورت شبانه‌روزی برای ارتقاء نظم و امنیت در کشور تلاش می‌کنند.

معاون اجتماعی ناجا امنیت را محصول مشترک دستگاه‌های مختلف دانست و گفت: شایسته است که همه نهاد‌های متولی در این حوزه سهم خودشان را در تأمین امنیت ایفا کنند و نبایستی سنگینی بار را صرفاً بر روی دوش ناجا بیندازند.

این مقام مسؤول تأکید کرد: امنیت مطالبه مردم است و نیروی انتظامی با طرح این مسئله که همه نهاد‌ها در تولید و توسعه امنیت سهم و نقش خود را ایفا کنند، در واقع مطالبه مردم را بیان می‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار