«عادله صمیمی» شایسته تقدیر نهمین دوره جشنواره ادبی یوسف شد

با معرفی نویسندگان برتر بخش ملی جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس، «عادله صمیمی» از استان گیلان شایسته تقدیر نهمین دوره جشنواره ادبی یوسف شد.
کد خبر: ۴۴۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹ - 04March 2021

«عادله صمیمی» شایسته تقدیر نهمین جشنواره ملی ادبی یوسف شد

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آئین اختتامیه نهمین دوره جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس (جایزه ادبی یوسف) با معرفی نویسندگان برتر بخش ملی امروز پنج شنبه (14 اسفند) به صورت آنلاین از مرکز مازندران در 31 استان کشور و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان برگزار شد.

«عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در این آئین ضمن قرائت پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور به این جشنواره، اظهار داشت: جشنواره ادبی یوسف فرصت مناسبی در پهنه کشوری است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با اشاره به اینکه آثار ارزشمندی در جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس و جبهه مقاومت از همه اقشار و گرایش ها و حتی از دورترین روستاهای کشور ارسال شد، تصریح کرد: جایزه ادبی یوسف از سال 85  به یمن قلم شهید «یوسف ملک شامران» به عنوان یک رویداد فرهنگی در حال برگزاری است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعدادهای جوان، معرفی نو قلمان و تولید آثار فاخر ادبی در عرصه داستان‌نویسی دانست و متذکر شد: خوشبختانه بعد از گذشت چهار دهه از دفاع مقدس هنوز انسجام بخشی در آثار دفاع مقدس را شاهد هستیم و نگاه نسل جوان به این عرصه فوق العاده است.

بایرامی خاطرنشان کرد: برای خلق این رویداد ملی مسیر طولانی را گذراندیم و پیش از این در همه استان ها نیز یک جشنواره استانی برای انتخاب برترین نویسندگان این عرصه برگزار شد و منتخبین آنها به مرحله ملی راه یافتند.

وی با بیان اینکه کل آثار رسیده به این جشنواره 2 هزار و 781 اثر بوده اند که از لحاظ تعداد اثر نسبت به دوره قبل پنج درصد رشد داشته است، افزود: 310 اثر به مرحله کشوری راه یافتند که در هر دوره از جشنواره سه نفر به عنوان منتخبان اصلی و 17 نفر هم قابل تقدیر معرفی شده اند.

«عادله صمیمی» از استان گیلان یکی از برگزیدگان بخش کشوری بود که مورد تقدیر قرار گرفت.

«عادله صمیمی» در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در رشت اظهار داشت: به طور جدی ۲ سال است که کار نوشتن را انجام می دهم.

وی با بیان اینکه با داستان کوتاه «باران همچنان می بارید» رتبه سوم استانی و تقدیر در بخش ملی این جشنواره را به دست آورده ام، خاطرنشان کرد: تا کنون مجموعه داستان یک صبح پاییزی را منتشر کرده ام و یک رمان و یک مجموعه داستان نیز آماده چاپ دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار