پایان عملیات الحشدالشعبی در کرکوک و کشف مقر اصلی داعش

الحشدالشعبی از پایان عملیات ثأرالشهداء در جنوب غرب استان کرکوک و کشف مقر اصلی داعش در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۴۴۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ - 04March 2021

پایان عملیات الحشدالشعبی در کرکوک و کشف مقر اصلی داعشبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، الحشدالشعبی روز پنجشنبه از پایان عملیات ثارالشهداء خبر داد که روز چهارشنبه برای پاکسازی مناطق جنوب غرب استان کرکوک از بقایای گروهک تروریستی داعش آغاز شده بود.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در این بیانیه آمده است: این عملیات در مساحتی بالغ بر 2350 کیلومتر مربع و در هفت محور و طی همکاری میان الحشد الشعبی با نیروهای ارتش، پلیس فدرال، نیروهای هوایی ارتش و دولت عراق انجام شد.

در این بیانیه از مهم ترین نتایج عملیات امنیتی گسترده مذکور، پاکسازی ۲۵ روستا، انهدام ۳۳ مخفیگاه بقایای داعش، انهدام ۱۱ کانال زیرزمینی، انهدام سه دستگاه موتورسیکلت و سه قایق و یافتن اجساد هفت تروریست داعشی به هلاکت رسیده در حملات هوایی روزهای گذشته اعلام شد.

بر اساس این بیانیه، نیروهای الحشد الشعبی قبل از پایان عملیات در ظهر امروز موفق شدند مقر اصلی بقایای داعش را در وادی الشام پیدا کرده و چندین قبضه سلاح و تجهیزات مختلف رادر داخل این مقر توقیف کنند.

در این عملیات از صفوف نیروهای الحشد الشعبی یک نفر شهید و دو نفر زخمی شدند. نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز با صدور بیانیه‌ای از دستاورد عملیات پاکسازی مناطق بین استان‌های کرکوک و دیالی عراق خبر داد.

براساس این بیانیه در این عملیات ۲۱ مخفیگاه تروریست‌ها و چهار کانال زیر زمینی و ۶۷ بمب دستی دو دستگاه موتور سیکلت، چهار قایق، ده کمربند انفجاری، متعلق به تروریست‌ها کشف شد.

نیروهای عراقی طی روزهای اخیر عملیاتی را با هدف پاکسازی مناطق مرزی میان سه استان کرکوک،دیالی و صلاح الدین که کانون بقایای داعش و مثلث مرگ خوانده می‌شود، آغاز کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها