نماینده ولی فقیه در مازندران:

برخورد با عوامل ناامن کننده و ظالم لازمه حکومت اسلامی است/ باید زمینه‌ حفظ حقوق مردم فراهم شود

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» گفت: لازمه حکومت اسلامی این است که با عوامل ناامن کننده، متجاوز به حقوق، ظالم و قدرت‌های استکباری دنیا، ساکت نباشد و برخورد حداقلی داشته باشد.
کد خبر: ۴۴۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ - 05March 2021

برخورد با عوامل ناامن کننده و ظالم لازمه حکومت اسلامی است/ بعثت درونی معجزه انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه مجازی این هفته به تبیین فرازی از خطبه نمازجمعه امام علی (ع) در توصیف پیغمیر پرداخت و با بیان اینکه برخی معتقد به ترویج و تبلیغ اسلام رحمانی هستند، اظهار داشت: اسلام دین رحمت است و پیغمبر برای رحمت فرستاده شده است، اما کسانی که دم از اسلام رحمانی می‌زنند هدف درستی ندارند و مقصودشان ترویج اسلام آمریکایی است.

وی افزود: آن‌ها می‌خواهند اسلام یکپارچه رحمت و رافت و عطوفت باشد و خبر از دفاع و جنگ و صحبتی از حدود و قصاص و برخورد و خشم و خشونت نباشد و این همان اسلام آمریکایی است و به نام اسلام رحمانی آن را جا انداختند و اسلام ناب این نیست.

اسلام برای حکومت در جامعه برنامه دارد

محمدی لائینی با بیان اینکه اسلام دارای حکومت و فلسفه سیاسی است و برای قدرت و حکومت در جامعه برنامه دارد، گفت: لازمه حکومت این است که با عوامل ناامن کننده و متجاوز به حقوق و ظالمانی که از ضعفا بهره می‌گیرند و اقویای ظالم و قدرت‌های استکباری دنیا، ساکت نباشد و برخورد حداقلی داشته باشد.

امام جمعه ساری داشتن قوه قهریه را لازمه حکومت و حکومت‌داری دانست و با بیان اینکه باید زمینه‌های حفظ حقوق همه شهروندان، ملت و مردم فراهم شود، گفت: در مبارزه با عوامل ناامن کننده در داخل نیروی انتظامی و در مبارزه با عوامل خارجی ارتش و سپاه و قوای مسلح و امنیتی و اطلاعاتی فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هدف دشمنان ایجاد یک حکومت سکولار در جامعه است، تصریح کرد: بلایی که سر مسیحیت درآوردند و مسیحیت تبشیری را عنوان کردند که در آن خبری از سیاست و جهاد نیست و یکسره لبخند و بشارت است و این همان مسیحیت آمریکایی است و طرح اسلام رحمانی نیز بر مبنای همین عنوان شد و معتقدند هر آنچه عقل و فطرت می‌گوید باید انجام شود.

امام جمعه ساری تصریح کرد: دین اسلام در مقابل ظالم و تضییع حقوق مظلوم نمی‌تواند ساکت و بی‌تفادت باشد و در مقابل ظالمان و غاصبان و مستکبران باید برخورد قهرآمیزی داشته باشد و در غیر این صورت ظلم به ستمدیدگان است.

محمدی لائینی گفت: خداوند هم غفور و رحیم است و هم وعده عذاب الیم را داده است و ما معتقد به رحمت غالب هستیم نه رحمت خالص؛ یعنی اسلام هم رحمت دارد هم خشم و غضب، اما رحمتش بر خشم و غضب غالب است و نسبت به ظالمان و مستکبران برخورد دارد به عکس قدرت‌های استکباری که برخورد با ضعفا دارند و لبخندشان با اقویای ظالم و زورگو و متجاوز است.

امام جمعه ساری ادامه داد: در ۲ جنگ جهانی اول و دوم، ایران اعلام بی‌طرفی کرد، اما دشمنان ایران را اشغال کردند و چهار پنج سال نیرو‌های متجاوز انگلیسی در ایران ماندند و فاجعه قحطی را بر ایران تحمیل کردند که حدود ۹ میلیون نفر در قحطی از بین رفتند و این‌ها که دم از حقوق بشر می‌زنند در سابقه‌شان چنین جنایت‌هایی دارند.

امام جمعه ساری ساختن زندان را از مصادیق رحمت دانست و گفت: رحمت یک حکومت و دولت اقتضا می‌کند که زندان وجود داشته باشد تا عوامل مخل جامعه و اذیت کننده مردم تنبیه بشوند و مرتکب جرم نشوند و زمینه اصلاح و تربیت برای آن‌ها فراهم باشد.

مردم به فکر ضعفا و فقرا باشند

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه در آغاز هفته احسان و نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه» هستیم، گفت: مردم باید به فکر ضعفا و فقرا باشند و احسان کنند، چرا که مال خدا به امانت در نزد مردم است و مردم برای ساخت زائرسرا در مشهد مقدس شریک بشوند.

وی با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری به کاشتن درخت تاکید کرد و گفت: نباید به درخت‌های کاشته شده تجاوز کنیم و آزار برسانیم و باید آن‌ها حفظ کنیم چرا که درخت بهترین رفیق زندگی انسان است.

محمدی لائینی ادامه داد: ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی مساجد است و مساجد علاوه بر کارکرد عبادی باید کارکرد فرهنگی هم داشته باشد و لازم است این کانون‌ها وجود داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به سالروز فتح قلعه خیبر به دست امام علی (ع) افزود: یک روز هم قلعه خیبر اسرائیل غاصب بدست فرزند حضرت علی (ع) مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی‌های امروز و فردا فتح خواهد شد.

معجزه انقلاب اسلامی بعثت درونی است

امام جمعه ساری با بیان اینکه مبعث یعنی برانگیخته شدن و باید از بعثت پیامبر به جان و دل ما انسان‌ها نسیمی بوزد تا از درون برانگیخته بشویم، گفت: تا از درون تغییر و تحول ایجاد نشود در بیرون هیچ تغییری رخ نمی‌دهد و ملت ایران در درونش بعثت ایجاد شده بود و این انقلاب با عظمت را خلق کرد.

وی افزود: انقلاب سرآغاز برکات فراوانی شده است و در بیانیه گام دوم انقلاب به عوامل این برکات و نمونه آن اشاره شده است.

امام جمعه ساری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، معجزه انقلاب اسلامی بعثت درونی است که از آن بعثت نبوی سرچشمه گرفته و این موفقیت‌ها و امنیت و ثبات و آرامش و حفظ مرز‌ها از آن حاصل شد و هشت سال دفاع مقدس یک سانت از خاک سرزمین را به دشمن ندادیم که معجزه انقلاب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها