امام جمعه خرم آباد:

امروز جامعه بشری و امت اسلامی به این تربیت اخلاقی نیازمند است

حجت‌الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه امروز جامعه بشری و امت اسلامی به این تربیت اخلاقی نیازمند است، گفت: باید به فضیلت‌هایی همچون عدالت، صداقت، شجاعت، عفت و پاکدامنی، حیا، مواسات و… نزدیک شویم.
کد خبر: ۴۴۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷ - 05March 2021

امروز جامعه بشری و امت اسلامی به این تربیت اخلاقی نیازمند است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه درلرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی و پیروی از آموزه‌های الهی اظهار داشت: امام موسی کاظم (ع) می‌فرماید «ارزش شما به بهشت است و در این دنیا بهشت را برای خودتان خریداری کنی و رسیدن به بهشتی که خداوند مردم را به آن وعده داده است با تقوای الهی میسر است».

وی با بیان اینکه امام علی (ع) نیز در وصف متقین می‌فرماید «متقین در دنیا اهل فضیلت هستند و سخن به صواب می‌گویند و دیده را از حرام می‌بندند و به علم نافع گوش می‌دهند، نیازهایشان اندک است و خداوند در نظرشان بزرگ است و غیر خدا در نظرشان کوچک است»، تصریح کرد: ان شاء الله در این ماه رجب و به دنبالش ماه شعبان و رمضان، بتوانیم در گروه و صفوف متقین باشیم.

 خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به مبعث رسول گرامی اسلام در روز پنجشنبه ۲۱ اسفندماه و دیگر مناسبت‌های ماه رجب گفت: در باب عید مبعث، دعوت مردم به تربیت اخلاقی مطرح بود؛ فضائل اخلاقی در هر جامعه‌ای حاکم شود سبب سلامت آن جامعه می‌شود و فضیلت‌های اخلاقی سلامت جامعه بشری را در پی دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه امروز جامعه بشری و امت اسلامی به این تربیت اخلاقی نیازمند است، تربیت اخلاقی که جامعه اسلامی را به قله فضائل و ارزش‌های دینی و اسلامی و انسانی می‌رساند، افزود: باید به فضیلت‌هایی همچون عدالت، صداقت، شجاعت، عفت و پاکدامنی، حیا، مواسات و… نزدیک شویم و از رذایلی همچون حسادت، اشرافی گری، سو ظن و… دور شویم؛ این پیام عید مبعث است.تا وقتی که درباره آموزه‌های الهی در لفظ سخن بگوییم و به آن عمل نکنیم دشمن درونی و بیرونی بر ما حاکم خواهد شد

وی با اشاره به اینکه دومین پیام عید مبعث تربیت قانونی است، یعنی عمل به احکام اسلامی، اظهار داشت: تا وقتی که درباره آموزه‌های الهی در لفظ سخن بگوییم و به آن عمل نکنیم دشمن درونی و بیرونی بر ما حاکم خواهد شد؛ اگر به آموزه‌های الهی عمل کردیم خداوند سریع الاجابه است و عزت و شرافتمندی را به ما هدیه خواهد داد.

 نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امروز قدرت‌های بزرگ مادی دنیا، ایران اسلامی شرافتمند و عزتمند را مانعی بزرگ برای اهداف شوم خود می‌دانند، تصریح کرد: هر میزان که به احکام الهی عمل کردیم به همان میزان از عزت و شرافت برخوردار شدیم و برعکس، پس این عزت و شرافت ملت مسلمان ایران در سایه عمل به احکام الهی است.

حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم (ص) ۱۰ سال حکومت کرد و در این ۱۰ سال حرکتی را در تاریخ بشریت ایجاد کرد که تا بر پایی روز قیامت استمرار دارد؛ بایستی ویژگی‌های این حرکت را مطالعه و تجزیه و تحلیل کنیم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس عملیات‌های بزرگ و موفقی را انجام دادند و شهدای بزرگی هم تقدیم تداوم انقلاب اسلامی و دفاع از میهن شد، گفت: عملیات خیبر در سال ۶۲ در روز سوم اسفندماه صورت گرفت و رزمندگان اسلام دو جزیره جنوبی و شمالی به نام مجنون را فتح کردند، این پیامی بود برای دشمنان نظام اسلامی که اگر اینها قصد سو نسبت به ایران اسلامی داشته باشند پشیمان خواهند شد.

 امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اتکای به اصل «ما می‌توانیم» سبب شد که نیروهای مسلح ما از جهت بازدارندگی دفاعی به آن حد برسند که رهبر معظم انقلاب فرمودند «دوران بزن و در رو تمام شده است»، تصریح کرد: امروز این خودباوری و توکل به خدا به کشورهای محور مقاومت هم صادر شده است.

 حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، اگر دشمن یک نقطه را بزند ما ده جا را می زنیم، افزود: به ارواح طیبه همه شهیدان به ویژه شهدای عملیات بدر و خیبر و سرداران و رزمندگان لرستان درود می‌فرستیم و یاد و خاطره آنها را همیشه به همراه داریم و ارزش‌های آنها را با صلابت و استحکام دنبال خواهیم کرد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز درخت کاری و هفته منابع طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: در آیات و روایات از درخت نام برده شده است، رسول گرامی اسلام می‌فرماید «کسی که درختی بکارد خداوند در بهشت برای او درختی می‌کارد»، امام حسن (ع) نیز فرمودند «نخل و درخت برای خانواده درختکار، برکت است و برای بازماندگان پس از آنان نیز اگر شکرگزار خداوند باشند نیز برکت است».

 نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه جنگل‌ها و مراتع به ویژه درختان بلوط از نعمت‌های الهی در لرستان است، البته نیاز است در داخل شهرها فضای سبز افزایش یابد؛ تصریح کرد: برخی سودجویان برای رسیدن به منافع زودگذر به طبیعت و جنگل آسیب می‌زنند، باید برای حفظ محیط زیست و جنگل‌ها برنامه‌های مدون چندین ساله داشته باشیم و به خوبی اجرا کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه باید از گروه‌های مردمی و افراد متخصص و آماده تلاش استفاده کنیم و در توسعه محیط زیست و جنگل‌ها و مراتع از سرمایه‌های مادی و معنوی ملی و استانی بهره بگیریم، افزود: از توان کسانی که علاقمند به همکاری هستند بهره برداری شود؛ حفظ درختان کهنسال داخل شهرها و بیرون شهرها از اهمیت بالایی برخوردار است.

 وی خاطرنشان کرد: باید مانع فعالیت کسانی شد که در تخریب محیط زیست و منابع ملی ورود می‌کنند، مانع فعالیت کسانی شد که زمین خواری و کوه خواری می‌کنند.

 خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه باید از تخریب و تغییر کاربری اراضی باید جلوگیری شود، تصریح کرد: دستگاه قضائی هم در این جهت فعال هستند و با کسانی که ویژه خواری کنند و بخواهند به اراضی کشاورزی دست درازی کنند برخورد خواهد شد.

 حجت الاسلام شاهرخی همچنین به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر اشاره کرد و اظهار داشت: این انتخابات بیش از گذشته دارای اهمیت است، انتخابات خرداد ۱۴۰۰ از سرنوشت سازترین انتخابات‌ها در چهار دهه گذشته است.

 وی با بیان اینکه البته انتخابات همیشه از رویدادهای مهم بوده چون جمهوری اسلامی ایران بر پایه رأی مردم است، تصریح کرد: همه

 نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه حضور در انتخابات به واسطه دشمنان داخلی و خارجی که داریم، رأی به سیستم سیاسی کشور است؛ افزود: مشارکت حداکثری مردم همیشه بر تصمیمات دشمنان خارجی ما تأثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها