جانشین قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران:

تاسی به شهدا تهاجم فرهنگی دشمن را خنثی خواهد کرد

سردار مجیدرضا حسن‌زاده گفت: شهیدان چراغ‌های مشعشعی هستند که نسل جوان امروز در برابر هجمه‌های سنگین فرهنگی دشمن، به معارف و آموزه‌های این چهل‌چراغ‌های هدایت نیاز دارد.
کد خبر: ۴۴۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸ - 05March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مجیدرضا حسن‌زاده» جانشین قرارگاه منقطه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران و جمعی از رزمندگان تبلیغات یگان‌های رزم خراسان با خانواده شهید «حسین رستم‌پور» از رزمندگان تبلیغات تیپ ۲۱ امام رضا (ع) دیدار کردند.

سردار حسن‌زاده در این محفل معنوی ضمن بیان خاطره‌ای از عملیات کربلای ۱، شهدا را برگزیدگان راه شهادت خواند و اظهار داشت: گرچه در دوران دفاع مقدس، ما همراه و هم‌رزم شهدا بودیم اما واقعیت آن است که آن‌ها برگزیدگانی بودند که علیرغم حضور در کنار دوستان و رزم دوشادوش رزمندگان، هرکدام در مسیر خودسازی و سیر و سلوک معنوی خود حرکت می‌کردند و دلاوران صف‌شکن در روز عملیات و عارفان دنیاگریز در شب عملیات بودند.

وی افزود: نمونه‌های متعددی وجود دارد از جانبازانی که این روزها در منازل و آسایشگاه‌ها در شرایطی سخت، روزگار می‌گذرانند و این در حالی است که هرکدام از این‌ها، گنجینه‌هایی از خاطره و روایت و اسناد دوران دفاع مقدس هستند که باید بیش‌ازپیش در راستای تفقد و دلجویی از آن‌ها گام برداشت.

حسن‌زاده تصریح کرد: جامعه ایثارگری کشور گنجینه‌ای برای ارائه معارف زنده دفاع مقدس هستند. متأسفانه معارف دفاع مقدس را اغلب به سیره نامه شهدای شاخص و سرداران شهید محدود کرده‌ایم درحالی‌که همه شهیدان چراغ‌های مشعشعی هستند که نسل جوان امروز در برابر هجمه‌های سنگین فرهنگی دشمن، به معارف و آموزه‌های این چهل‌چراغ‌های هدایت نیاز دارد.

جانشین قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه در پایان ابراز امیدواری کرد: آن‌ها که رفته‌اند کار حسینی کردند و وظیفه ماست که کار زینبی کنیم. اکنون‌که مشیت الهی این بوده است که شهدا بروند و ما بمانیم، دین ما به هم‌رزمان شهیدمان وظیفه‌ای بسیار سنگین بر ذمه ما است که ارزش‌های آنان را در جامعه نشر دهیم و راه ایثارگری آنان در جنگ مسلحانه با دشمن را در جنگ نرم امروز هم ادامه دهیم. از خداوند متعال می‌خواهیم که تفضل کند و ما را در مسیر شهدا ثابت‌قدم بدارد.

شهید جاویدالاثر حسین رستم‌پور از رزمندگان تبلیغات تیپ ۲۱ امام رضا (ع)، در سال ۱۳۴۳ در مشهد متولد شد. وی در زمینه هنری فعالیت‌های زیادی داشت و بسیاری از طراحی‌های گرافیکی، اشعار، سروده‌های دفاع مقدس و تولیدات هنری شناخته‌ شده امروزی از آثار این شهید والامقام است.

وی سرانجام در ۱۱ اسفند ۱۳۶۲ درحالی‌که مشغول فیلم‌برداری و مستندسازی از حماسه‌آفرینی رزمندگان در عملیات خیبر بود، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه سروصورت در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکر مطهرش در همان منطقه باقی ماند.

براساس این گزارش همزمان با برگزاری این دیدار، قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه تولید مستند زندگینامه این شهید والامقام را آغاز کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار