معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا:

راه علاج کشور در تشکیل یک دولت جوان حزب اللّهی است

سردار رسول سنایی‌راد گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، راه علاج کشور در تشکیل یک دولت جوان حزب اللّهی است که از شاخصه‌های آن، این است که کسی بیاید که راه را برای جوانان باز کند و منظور از جوان، کسی است که کار و تلاش بیشتر و عشق به کار داشته باشد.
کد خبر: ۴۴۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۰ - 07March 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نخستین نشست بصیرتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در ساختمان شهید سوداگر واقع در ساختمان مرکزی این بنیاد با حضور رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا برگزار شد.

سنایی‌راد در این نشست اظهار داشت: در برابر شرایط امروز و مقابله با آشوبگران، بسیجیان تردید دارند و برای تعیین شاخصه‌ها، تا وقتی که صحبت‌های رهبری میزان دستشان بدهد، صبر می‌کنند. البته برخی می‌خواهند شرایط اعتراضی را مدیریت کنند و در انتخابات هم میزان رأی را کاهش دهند برای اینکه میزان رأی، نشان‌دهنده میزان مقبولیت نظام میان مردم و اعتماد به نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت: رهبری انقلاب در مرحله اول بر اصل مشارکت تأکید می‌کنند و به فرموده ایشان، حضور و مشارکت پر شور مردم در انتخابات برای نظام، افزایش امنیت همراه با مشارکت سیاسی را به همراه دارد و مشارکت سیاسی، عبارت است از همکاری داوطلبانه برای حفظ یک نظام سیاسی که یک طرف آن کسانی هستند که جان بر کف به سوریه می‌روند و این عالی‌ترین سطح مشارکت است، اما مفهوم‌ترین نیست و برخی فکر می‌کنند مردم برای اینکه چیزی از طرف نظام دریافت کنند، به سوریه و نبرد با دشمن رفتند. پایین‌ترین سطح مشارکت هم، حضور مردم پای صندوق‌های رأی است برای اینکه این کار هزینه‌ای برای مردم ندارد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در مورد نظر رهبری انقلاب برای انتخاب فرد اصلح گفت: برای ما اصلِ مشارکت مهم است، اما کافی نیست. البته به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتخاب اصلح، بهترین انتخاب است، چون هم مردم شرکت می‌کنند و هم آگاهانه بهترین را انتخاب می‌کنند.

وی در مورد وابستگی کارآمدی نظام به انتخاب اصلح گفت: ما در شرایطی هستیم که اگر انتخاب اصلح انجام شود، افزایش کارآمدی نظام را در پی دارد، چون مسئولیت‌های کلیدی در کشور با انتخابات واگذار می‌شوند. به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دولت اسلامی، کارگزاران نظام که شامل تمام کارگزاران هستند به نفع مردم کار می‌کنند، باید اصلح انتخاب شوند تا کسی از مسئولیت خود تخطی نکند اما از مشکلات امروز ما این است که رأی مردم، آگاهانه و عمیق نیست.

سنایی‌راد افزود: انتخاب اگر آگاهانه و اصلح نباشد، چالش بوجود می‌آورد. در انتخاب اصلح، از میان نمایندگان، صالح‌ترین روی کار می‌آید، چون به فرموده قرآن حکومت متعلق به صالحان است. باید معیار‌ها را بشناسیم و طبق تشخیص رأی دهیم. در این مورد نباید تنها به نظر شورای نگهبان تکیه کنیم، چون طبق شواهدی که در دست دارد، نظر خود را اعلام می‌کند. ما وظیفه داریم از میان کسانی که آمده‌اند، اصلح‌ آن‌ها را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به نزدیکی شاخصه‌های ما برای انتخاب فرد اصلح به گفتمان امام (ره) و رهبری گفت: براساس تشخیص، باید کسانی که پشتیبانی حزبی و جریانی دارند را بشناسیم و ببینیم کدام‌یک به گفتمان امام (ره) و رهبری نزدیک‌تر است و می‌تواند منطبق با انقلاب باشد و می‌تواند آن را جلو ببرد. باید ویژگی جریانات را بفهمیم و با وجود اینکه که افراد با هم متفاوت هستند، معیار تشخیص را از کلام رهبری متوجه شویم و معیار‌هایی که مربوط به وضعیت جاری کشور است را بدانیم.

سنایی‌راد راه علاج کشور را از نظر رهبری در حزب اللّهی بودن و جوان بودن دولت خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی راه علاج کشور را در تشکیل یک دولت جوان حزب اللّهی می‌بینند که از شاخصه‌های آن، این است که کسی بیاید که راه را برای جوانان باز کند و منظور از جوان، کسی است که کار و تلاش بیشتر کند و عشق به کار داشته باشند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در توصیف شهید سلیمانی می‌فرمایند «زمانی که من گزارش کار او را می‌دیدیم، لساناً و قلماً از شهید سلیمانی تقدیر می‌کردم و حال که کلیت کار او را می‌بینم، در مقابل او سر تعظیم فرود می‌آورم. او واجد مکتب است.» شهید سلیمانی هم اهل تدبیر بود و هم شجاعت. البته برخی اهل تدبیر هستند، اما شجاعت عمل و اقدام ندارند و برخی شجاع هستند، اما اقدام آن‌ها معطوف به تدبیر نیست.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا درمورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ویژگی دولت بعد گفت: به فرموده معظم له، دولت بعد باید ویژگی‌های مثبت دولت قبل را داشته باشد، اما ویژگی‌های منفی آن‌ را نداشته باشد. به تناسب جایگاه ریاست جمهوری، باید نبوغ همراه با دانش و تجربه اثبات شده داشته باشد. معیارها، کار، تلاش و تدبیر است و یکی از مشکلات کشور در مدیریت و کارآمدی است.

وی در مورد سازوکار دو جریان سیاسی عمده کشور گفت: ساز و کار دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصول گرا در کشور مبتنی بر وحدت در سازوکار، سپس تعیین شاخص و معیار و بعد از آن افکارسنجی است که ببینند سیمای شاخصه‌ها در دیدگاه مردم چگونه است و نظر مردم چیست.

سنایی‌راد در مورد بزرگترین جمعیتی که رأی آن‌ها نتیجه انتخابات را معلوم می‌کند، گفت: پس از انقلاب، رأی مردم، تکلیف‌گرایانه نیست بلکه مطالبه‌گرایانه است. بیشترین میزان رأی مربوط به صاحبان رأی خاموش یا جمعیت خاکستری است و نتیجه انتخابات را این جمعیت مشخص می‌کند. این‌ها به کسی رأی می‌دهند که منافع آن‌ها را برآورده کند. باید افکارسنجی کرد که به چه کسی رأی می‌دهند. این‌ها به کسی رأی می‌دهند که مشکل آن‌ها را بفهمد، آن را خوب بیان کند و بتواند آن را حل کند.

وی در نهایت افزود: اگر کسی می‌خواهد رأی بیاورد، باید گفتمانی بیاورد که این جمعیت را برانگیزاند و بهترین کار تنظیم این توده است و این هنر امام (ره) بود که توانستند بیشترین میزان رأی را برای جمهوری اسلامی از این جمعیت بگیرند و حتی توانستند این جمعیت را وارد گفتمان دینی انقلابی کنند و برخی که همخوانی با آن نداشتند، در جنگ ایفای نقش کنند و حتی به درجه جانبازی و شهادت برسند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار