مستند «خون‌ صلح» در هجدهمین جشنواره تصویر سال رونمایی شد

مستند «خون‌ صلح» به کارگردانی حمیدرضا مقصودی داغداری پس از طی مراحل ‌تولید در اولین حضور خود به جشنواره تصویر سال رسید.
کد خبر: ۴۴۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ - 06March 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‎پرس، مراحل ساخت و آماده سازی مستند نیمه‌بلند «خون‌ صلح» از سال ۹۷ تا بهمن ۹۹ به طول انجامید که روایت‌گر زندگی حاج عباس عربی است که رنگ صلح را جایگزین خون و چوبه دار کرده است.

وی که برای هدف والای بخشش و ترویج آن در جامعه به‌عنوان فرهنگی درست و انسانی تلاش می‌کند، از سختی‌های رضایت‌گرفتن برای محکومان به اعدام و زندگی شخصی خود سخن می‌گوید.

مستند «خون‌ صلح» در هجدهمین جشنواره تصویر سال رونمایی شد

در روند تولید این فیلم با صحنه‌هایی از زندگی انسان‌ها و خانواده‌هایی روبه‌رو هستیم که با موضوع بخشش و قتل درگیرند و طی پروسه‌ی تولید فیلم در برخی صحنه‌ها، گاهاً خطر‌های جانی از سوی خانواده‌های دو طرف پرونده، عوامل گروه تولید و فیلم‌برداری را تهدید می‌کرد».

دیگر عوامل تولید فیلم «خون‌صلح» عبارتند از: فرزاد احمدی (مشاور کارگردان)، داریوش نستوه (مدیر فیلم‌برداری)، کیوان تقیه، حیدر حجت (دیگر فیلم‌برداران)، حسام مقصودی (دستیار فیلم‌بردار)، نیما شمسایی (دستیار کارگردان)، محمدعلی حق‌پرست (تدوین)، علیرضا عباس‌قلی (صدابردار)، مهدی اکبریان (صداگذار)، حسین صدقی (اصلاح رنگ و نور)، امیررضا جعفری (موسیقی)، امیرحسین جعفریان (طراح پوستر)، امید میرزایی (تیزر)، حسن شرف‌الدین (مترجم بخش بین‌الملل)، سعید اژدر (پشتیبانی فنی)، حسین مشکینی (مدیر تولید)، سارا صولتی (عکاس)، احمدرضا حجارزاده (روابط‌عمومی).

«خون صلح» به تهیه‌کنندگی عطا پناهی جدیدترین محصول خانه مستند است که در اولین حضور جشنواره‌ای خود روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند از ساعت ۱۶ در هجدمین جشن تصویر سال رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها