مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

برگزاری هفتمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» در مازندران

«گلی کهنسال کلکناری» از برگزاری هفتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت همزمان با دومین روز از هفته بزرگداشت شهدا در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۴۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ - 06March 2021

برگزاری هفتمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «گلی کهنسال کلکناری» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران از برگزاری هفتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در مازندران خبر داد و اظهار داشت: این برنامه بر اساس ابلاغ بنیاد مرکز به مناسبت ولادت حضرت بی بی فاطمه زهرا (س) در تکریم مادران و همسران شهدا یکشنبه ۱۷ اسفند با سخنرانی آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده، ولی فقیه در مازندران در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار می‌شود.

وی این برنامه را فرصت ارزشمندی برای تجلیل از تلاش‌ها وازخودگذشتگی‌های این قشر از جامعه دانست که در راه اسلام و پاسداری از ارزش‌های دینی و انقلابی داشته‌اند.

کهنسال کلکناری ادامه داد: زنان، بویژه مادران و همسران شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهم و تاثیرگذاری را ایفا کرده‌اند و بسترساز فعایت‌های مهمی بوده‌اند، زیرا فرزندانی را تربیت کردند که در مبارزه با استکبار و طاغوت بدون هیچ گونه ترس و هراسی حتی از جان و خانواده خود نیز گذشتند.

این مسئول افزود: خانواده‌های معظم شهدا با حضور فعال خود در عرصه‌های مختلف همیشه موجب تقویت نظام شده‌اند و در پیروی از ولایت فقیه و اطاعت از رهبری از هیچ خدمتی فرو گذاری نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه صبر، شکیبایی و نجابت خانواده‌های شهداء بویژه مادران و همسران شهدا قابل تقدیر است، گفت: حضرت امام خمینی (ره) بر تکریم مادران و همسران شهدای تاکید ویژه‌ای داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز احترام و قدردانی به این قشر از جامعه را همیشه سفارش کرده‌اند.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه استان مازندران طی ۷ سال به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) برنامه تجلیل و تکریم از مادران و همسران شهدا و ایثارگر را تحت عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت برگزار می‌کند، هدف از این برنامه را جریان سازی فرهنگی به منظور معرفی شاخص‌های زن تراز انقلاب اسلامی، تلاش برای ایجاد زمینه‌های فعالیتی و استیفای حقوقی، قانونی، فرهنگی و اجتماعی ویژه همسران شهدا و ایثارگران و گام نهادن در بعد حقیقی و اصلی تمدن نوین اسلامی از طریق ارائه الگو‌های سبک زندگی اسلامی با عنایت به اینکه خانواده‌های شهدا مصادیق عینی این سبک زندگی به شمار می‌روند، عنوان کرد.

وی با عنوان اینکه به دلیل ویروس منحوس کرونا که استان مازندران در وضعیت قرمز بود، نتوانستیم این برنامه را در ایام ولادت حضرت زهرا (س) برگزار کنیم، گفت: با توجه به فرصت مناسبی که ایجاد شد این برنامه در دومین روز از هفته بزرگداشت شهدا با توجه به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا و با دعوت از افراد محدودی از خانواده‌های معظم شهدا برگزار می‌شود.

کهنسال کلکناری ادامه داد: در این برنامه از ۲۰ نفر از مادران و همسران و فرزندان شهدا تجلیل به‌عمل خواهد آمد و هدایای خانواده‌های معظم شهدا در شهرستان‌ها با هماهنگی فرماندار و مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آن شهرستان، اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار