از تفحص پیکر شهید «بیک‌محمدی» تا طواف در حرم مطهر رضوی + فیلم

کلیپی از لحظه تفحص تا طواف و تشییع پیکر شهید خلبان «بیرجند بیک‌محمدی» در حرم رضوی منتشر شد.
کد خبر: ۴۴۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ - 07March 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پیکر مطهر شهید «بیرجند بیک‌محمدی» چندی پیش پس از ۳۲ سال از شهادت در حوالی کانال ماهی تفحص شد. هواپیمای این خلبان شهید در ششم خرداد سال ۱۳۶۷ مورد اصابت موشک‌های دشمن قرار گرفت و پیکر شهید در منطقه باقی ماند تا اینکه در ششم اسفند امسال بخشی از پیراهن خونین وی به همراه چتر و دم هواپیما در عمق چهار متری زمین پیدا شد.

این شهید متولد ۱۵ اسفند سال ۱۳۲۶ در تهران پس از گذراندن تحصیلات خود و اخذ دیپلم به استخدام آموزشگاه همافری نیروی هوایی درآمد. دوره‌های تخصصی وسایل زمینی هواپیمای اف ۴ را در ایران و آمریکا گذراند و از آنجا که علاقه وافری به خلبانی داشت، تغییر رشته داده و پس از موفقیت در آزمون‌های مربوطه، به استخدام دانشکده خلبانی نیروی هوایی درآمد.

آموزش مقدماتی پرواز را در ایران گذراند و برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس از ۳۵۰ ساعت پرواز با هواپیمای اف ۳۳، تی ۴۱، تی ۳۷ و تی ۳۸ به ایران بازگشت و به جمع خلبان هواپیمای اف ۵ در پایگاه چهارم شکاری پیوست. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی به عنوان خلبان اف ۵ در پایگاه وحدتی دزفول برای دفاع از ایران اسلامی در عملیات‌های مختلف حضور داشت.

سرانجام این خلبان شجاع در ششم خرداد سال ۱۳۶۷ در ماموریت پشتیبانی سطحی از نیرو‌های زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت خلبان بیک محمدی به دست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در لیست شهدای خلبان قرار گرفت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار