مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان:

دانشنامه دفاع مقدس یک کار بزرگ فرهنگی است

«حسین مصطفی پور» دانشنامه دفاع مقدس را یک کار بزرگ فرهنگی دانست و گفت: نیازمند جمع آوری مصاحبه ها،تصاویر، فیلم ها، اسناد و دست نوشته های مربوط به شهدا و رزمندگان در شهرستان ها هستیم تا بتوانیم نگارش دانشنامه را شهر به شهر دنبال کنیم.
کد خبر: ۴۴۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳ - 07March 2021

به دنبال راه اندازی دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهرستان ها هستیم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسین مصطفی پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان امروز (17 اسفند) در جلسه مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری برگزار شد، با اشاره به گزارش عملکرد ویژه برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان، اظهار داشت: گیلان یکی از استان های برتر در حوزه برگزاری برنامه ها  است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به قدردانی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور از استاندار گیلان جهت همکاری در برگزاری برنامه های چله دفاع مقدس، تصریح کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی استان و مجموعه های نظامی در جهت بزرگداشت آثار و معارف و فرهنگ دفاع مقدس اهتمام داشتند.

وی  با اشاره به اهمیت جمع آوری آثار و اسناد و مدارک و یادگاری های شهدا و رزمندگان، تاکید کرد: رزمندگان گیلانی نقش برجسته و ارزشمندی در عرصه دفاع مقدس داشتند و لذا باید این حماسه آفرینی ها را برای آیندگان ثبت و ضبط کنیم.

مصطفی پور با اشاره به عقب ماندگی استان گیلان در حوزه دانشنامه دفاع مقدس، متذکر شد: با موافقت استاندار گیلان و مشارکت فرمانداران، به دنبال راه اندازی دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهرستان ها هستیم تا به صورت تخصصی پیگیر تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان باشند.

وی دانشنامه دفاع مقدس را یک کار بزرگ فرهنگی دانست و افزود: نیازمند جمع آوری مصاحبه ها و تصاویر و فیلم ها و اسناد و دست نوشته های مربوط به شهدا و رزمندگان در شهرستان ها هستیم تا بتوانیم نگارش دانشنامه را شهر به شهر دنبال کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار