قالیباف در مراسم تشییع پیکر سرلشکر خلبان شهید بیک‌محمدی:

سنت‌های الهی در زندگی مردان جهادگر و غیرتمند جاری است/ نیرو‌های مسلح مقاوم و خلاق هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سنت‌های الهی در زندگی مردان جهادگر و غیرتمند جاری است، گفت: شهدای ما در برابر دشمن تا بن دندان مسلح، شجاعانه، خلاقانه، مبتکران و ایثارگرانه جنگیدند و برای کشور و ملت افتخارات بزرگی آفریدند.
کد خبر: ۴۴۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ - 08March 2021

سنت‌های الهی در زندگی مردان جهادگر و غیرتمند جاری است/ نیرو‌های مسلح مقاوم و خلاق هستندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در مراسم تشییع پیکر سرلشکر خلبان شهید «بیرجند بیک‌محمدی» که در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شاکرم که توفیق داشتم در دوران دفاع مقدس در کنار برادران ارتشی خودم به‌ویژه کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی باشم و با دشمنان اسلام و این مرز و بوم بجنگم.

وی با بیان اینکه سنت‌های الهی هیچ‌گاه تغییر نمی‌کنند و همواره این سنت‌ها در زندگی مردان خداجو و جهادگر و غیرتمند جاری است، افزود: شهدای ما در برابر دشمن تا بن دندان مسلح شجاعانه، خلاقانه، مبتکران و ایثارگرانه جنگیدند و برای کشور و ملت افتخارات بزرگی آفریدند؛ خداوند نیز بر اساس سنت‌های تحریف‌ناپذیر خود، آنان را مدد و حمایت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به مجاهدات مردان بزرگی چون شهید بیک‌محمدی امروز در اوج عزت و افتخار قرار دارد.

قالیباف ادامه داد: این شهدای عزیز تنها به رهبر خود لبیک زبانی نگفتند، بلکه همه زندگی و جوانی خود را رها کردند و با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، آن افتخارات عظیم را رقم زدند.

رئیس قوه مقننه همچنین با اشاره به رشادت‌های خلبان شهید عباس دوران، عنوان کرد: بدون شک سرعت جدا شدن قلب و وجود شهدای نهاجا برای خدا از سرعت هواپیمای‌شان در آسمان‌ها بیشتر بود و این عزیزان حاضر بودند در لحظه، جان خود را برای اسلام بدهند.

وی خاطرنشان کرد: بنده در دوران دفاع مقدس شاهد بودم که خلبانان ما همواره در دوران دفاع مقدس در اوج آسمان و یا در ارتفاع پست، با باور به سنت‌های الهی در دل خطر برای دفاع از اسلام، مردم، ناموس و این سرزمین پرواز کردند و قطعاً ما تا پایان عمر با هر سلیقه و گرایشی که در این سرزمین باشیم، مدیون این شهدای عزیز هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های نیروی هوایی ارتش با وجود تحریم‌ها گفت: خوشحالیم امروز در جمعی حضور داریم که موجب افتخار ما هستند؛ کسانی که با خودباوری و تلاش، تحریم‌ها را بی اثر کردند.

قالیباف با اشاره به نقش‌ مهم پدافند هوایی در عملیات «والفجر ۸» بیان کرد: این عملیات، بسیار سخت و حساس بود که در اوج تحریم‌ها صورت گرفت و فرماندهان نیروی هوایی ارتش با تدابیر خود و با تحولی که در سیستم پدافندی انجام دادند، توانستند بیش از ۷۰ فروند از جنگنده‌های دشمن را در دهانه فاو ساقط کنند.

وی اظهار داشت: نیرو‌های مسلح در دفاع مقدس و بعد از آن و در دوران تحریم‌ها، با مقاومت و خلاقیت، مسیر خود را ادامه دادند و توانستند یک سازمان مقتدر و توانمند ایجاد کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت ما هم سال‌هاست که در پاسخ به ندای فرمانده معظم کل قوا و امام راحل ایستاده‌اند و تمام تحریم و فشار‌ها را تحمل کرده‌اند و توطئه‌های دشمنان را به شکست کشانده‌اند.

قالیباف عنوان کرد: امروز کسانی می‌توانند بگویند که ما در مسیر انقلاب اسلامی قرار داریم که گره از کار مردم باز کنند، گرانی و مشکلات اقتصادی را برطرف کنند و کارآمد باشند.

وی با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ اقتصادی است، افزود: باید باور داشته باشیم که سنت‌های الهی تغییر نمی‌کند و همان خدایی که در دفاع مقدس با ما بود، اگر اعتقاد داشته باشیم، در جنگ اقتصادی نیز با ما خواهد بود؛ به شرط آنکه باور داشته باشیم و لحظه‌ای درنگ نکنیم و در مسیر حق مانند شهدا مجاهدت کنیم؛ در این‌صورت می‌توانیم در این جنگ اقتصادی نیز پیش برویم. امروز مجاهدت، تلاش و کوشش راهگشای مشکلات ما است.

قالیباف در ادامه به وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور اشاره و بیان کرد: متأسفانه بازنشستگان ما که سال‌ها در مقابل دشمن و در میدان‌های نبرد حضور داشتند و لحظه‌ای در برابر دشمن سر خم نکردند، امروز به دلیل مشکلات اقتصادی در برابر خانواده‌هایشان سرشان پایین است که این بسیار دردناک است؛ اما مسئولان ما می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های داخلی مادی و معنوی و استعداد‌های جوان، کشور را از این مشکلات عبور دهند؛ به شرط آنکه به مردم باور داشته باشند و بدانند که می‌توانیم با اتکا به مردم و خودباوری از این مسائل مشکلات عبور کنیم.

وی اظهار داشت: ما باید بدانیم آن چیزی که در داخل کشور و در استعداد جوانان وجود دارد را نباید از بیگانگان تمنا کنیم؛ این یعنی مجاهدت و ایستادگی و ماندن در مسیر شهدا.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  امروز ما باید کارآمدی دین در اداره جامعه و اقتصاد را نشان دهیم، گفت: امیدوارم با پیروی از شهدا و ادامه مسیر آن‌ها بتوانیم در جنگ اقتصادی نیز سربلند باشیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار